Skånska Byggvaror ska göra det komplicerade busenkelt

Med närmare 15 000 uterum sålda varje år utökar näthandeln nu sitt beställningsverktyg.

Gör det själv-jätten Skånska Byggvaror, som vi nyligen gjorde ett reportage om och som vi meddelat kommer på Emeet, lanserar nu en ny funktion på sin sajt.

Nätbutiken Skånska Byggvaror säljer mellan 13 000 och 15 000 uterumslösningar varje år. Detta kräver förstås att e-handelslösningen för att handla ett uterum är så smidigt som möjligt.

Annons

Nu lanserar man en ny webbapp för att konfigurera ett uterum. Uterumsguiden som den heter börjar med att låta kunden välja årstid som man planerar att använda sitt uterum under. Ett uterum som går att använda på vintern är förstås dyrare än ett som bara är till för sommarmånaderna.

- Nu gör vi det ännu roligare att skapa ett nytt uterum. Vårt mål har varit att göra det komplicerade busenkelt i vår webbshop. Att sätta samman ett helt uterumskoncept är egentligen ett ganska omfattande projekt, men inte för våra kunder som kan göra det på fyra snabba klick i vår nya webbguide, säger Jesper Nilsson, produktchef Skånska Byggvaror.

Från idé till färdig lösning

Den nya Uterumsguiden ska nu förenkla processen avsevärt. Kunden ”bygger” sitt uterum i webbguiden och kan sedan räkna på det och jämföra olika alternativ.


Exempel på en konfiguration i Uterumsguiden

När kunden bestämt sig beställs uterummet med ett klick och varorna levereras hem till dörren kostnadsfritt. Det ska bli enklare än tidigare att välja, ändra och lägga till exempelvis material, storlekar och isolering.

- Uterumsguiden blir ett naturligt och roligt verktyg i våra besökares resa från idé till färdig lösning, säger Calle Flemark, e-handelschef på Skånska Byggvaror.

Annons