Annons

Skincity om släppet: Daniela Sjunnesson, CMO

Skincity om släppet: "Högre tryck än vi hade förutspått"

2018-10-18 12:25

Stärker nu upp inför Black Friday.

I förrgår kunde vi berätta om e-handlaren Skincitys stora julkalender-släpp. En årlig företeelse som ofta resulterar i hög efterfrågan, eftersom antalet kalendrar är begränsade.

LÄS ÄVEN: E-handlarens julkalender väntas sälja slut på en dag

Företaget reserverade sig för slutförsäljning inom någon dag, men inte helt oväntat gick det fortare än så.

Hur många timmar tog det till kalendern var slut?

- Kalendern tog slut igår kväll och det var mycket högt tryck framför allt på morgonen när vi släppte kalendern, berättar Skincitys marknadschef Daniela Sjunnesson.

Enligt rapporter i sociala medier så ska sajten till och med ha gått ner av det höga trycket från kunderna.

Annons
Annons

Vad hände med sajten?

- Vi hade vissa utmaning med kapaciteten på sajten men den låg inte helt nere. Vi hade planerat för en rejäl ökning i trafik men det blev högre tryck än vad vi hade förutspått vilket förstås var en angenäm utmaning, samtidigt som vi förstås jobbade hårt på att lösa problemet snabbt, säger Daniela Sjunnesson.

"Planerar ytterligare kapacitetsökning"

Skincity ska nu stärka upp det tekniska inför kommande shoppinghögtider.

- Vi är redan igång och planerar för ytterligare kapacitetsökning inför Black Friday och jul, baserat på gårdagens ökade tryck.

Med facit i hand, ska ni verkligen inte sälja lite fler kalendrar nästa år?

- Vi har som sagt ökat antalet kalendrar i år sett till förra året och kommer möjligen öka ytterligare nästa år med tanke på att vi finns på flera marknader. Trots det så är det fortsatt viktigt för oss att vi inte kompromissar på kvaliteten på kalendern och innehållet, så det kommer fortsatt vara en begränsad exklusiv utgåva, säger Daniela Sjunnesson.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Raketen E-klok.se dubblar från 20 till 40 miljoner i år

Raketen E-klok.se dubblar från 20 till 40 miljoner i år

Tar fart mot nordisk expansion och 100 miljoner.

Annons
Annons
IKEA skippar Black Friday:

IKEA skippar Black Friday: "Har valt att inte uppmärksamma"

Avstår kampanjdagen helt i Sverige.

Han vill göra om cykelbranschen - pengarna strömmar in

Han vill göra om cykelbranschen - pengarna strömmar in

Ny e-handel uppe i 122 procent.

Nytt mode som inte finns säljs exklusivt i Carlings nätbutik

Nytt mode som inte finns säljs exklusivt i Carlings nätbutik

Pris: 100-300 kronor.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Sverige i topp bland länderna där Black Friday ökar mest

Sverige i topp bland länderna där Black Friday ökar mest

"Med största sannolikhet slås rekord även i år".

Julklapp från Instagram - tre nya <nobr>e-handelsfunktioner</nobr>

Julklapp från Instagram - tre nya e-handelsfunktioner

Bland annat e-handel i videor.

Björn Borgs <nobr>e-handel</nobr> över 100 miljoner hittills i år

Björn Borgs e-handel över 100 miljoner hittills i år

Står nu för en femtedel.

Annons
Annons
Ny <nobr>e-handel</nobr> med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Ny e-handel med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Varje produkt ska lyfta ett problem.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportlala.se söker:

Digital Growth Specialist

JFR.SE söker:

Customer Service Manager

Länna Möbler AB söker:

Content Manager

Vi söker en Inköps- och Marknadsassistent söker:

Inköps- och Marknadsassistent


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta