Annons

Skincity om släppet: Daniela Sjunnesson, CMO

Skincity om släppet: "Högre tryck än vi hade förutspått"

2018-10-18 12:25

Stärker nu upp inför Black Friday.

I förrgår kunde vi berätta om e-handlaren Skincitys stora julkalender-släpp. En årlig företeelse som ofta resulterar i hög efterfrågan, eftersom antalet kalendrar är begränsade.

LÄS ÄVEN: E-handlarens julkalender väntas sälja slut på en dag

Företaget reserverade sig för slutförsäljning inom någon dag, men inte helt oväntat gick det fortare än så.

Hur många timmar tog det till kalendern var slut?

- Kalendern tog slut igår kväll och det var mycket högt tryck framför allt på morgonen när vi släppte kalendern, berättar Skincitys marknadschef Daniela Sjunnesson.

Enligt rapporter i sociala medier så ska sajten till och med ha gått ner av det höga trycket från kunderna.

Annons
Annons

Vad hände med sajten?

- Vi hade vissa utmaning med kapaciteten på sajten men den låg inte helt nere. Vi hade planerat för en rejäl ökning i trafik men det blev högre tryck än vad vi hade förutspått vilket förstås var en angenäm utmaning, samtidigt som vi förstås jobbade hårt på att lösa problemet snabbt, säger Daniela Sjunnesson.

"Planerar ytterligare kapacitetsökning"

Skincity ska nu stärka upp det tekniska inför kommande shoppinghögtider.

- Vi är redan igång och planerar för ytterligare kapacitetsökning inför Black Friday och jul, baserat på gårdagens ökade tryck.

Med facit i hand, ska ni verkligen inte sälja lite fler kalendrar nästa år?

- Vi har som sagt ökat antalet kalendrar i år sett till förra året och kommer möjligen öka ytterligare nästa år med tanke på att vi finns på flera marknader. Trots det så är det fortsatt viktigt för oss att vi inte kompromissar på kvaliteten på kalendern och innehållet, så det kommer fortsatt vara en begränsad exklusiv utgåva, säger Daniela Sjunnesson.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Starkt startfält till årets stora premiär.

Annons
Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Annons
Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta