Annons

Skincity om släppet: Daniela Sjunnesson, CMO

Skincity om släppet: "Högre tryck än vi hade förutspått"

2018-10-18 12:25

Stärker nu upp inför Black Friday.

I förrgår kunde vi berätta om e-handlaren Skincitys stora julkalender-släpp. En årlig företeelse som ofta resulterar i hög efterfrågan, eftersom antalet kalendrar är begränsade.

LÄS ÄVEN: E-handlarens julkalender väntas sälja slut på en dag

Företaget reserverade sig för slutförsäljning inom någon dag, men inte helt oväntat gick det fortare än så.

Hur många timmar tog det till kalendern var slut?

- Kalendern tog slut igår kväll och det var mycket högt tryck framför allt på morgonen när vi släppte kalendern, berättar Skincitys marknadschef Daniela Sjunnesson.

Enligt rapporter i sociala medier så ska sajten till och med ha gått ner av det höga trycket från kunderna.

Annons
Annons

Vad hände med sajten?

- Vi hade vissa utmaning med kapaciteten på sajten men den låg inte helt nere. Vi hade planerat för en rejäl ökning i trafik men det blev högre tryck än vad vi hade förutspått vilket förstås var en angenäm utmaning, samtidigt som vi förstås jobbade hårt på att lösa problemet snabbt, säger Daniela Sjunnesson.

"Planerar ytterligare kapacitetsökning"

Skincity ska nu stärka upp det tekniska inför kommande shoppinghögtider.

- Vi är redan igång och planerar för ytterligare kapacitetsökning inför Black Friday och jul, baserat på gårdagens ökade tryck.

Med facit i hand, ska ni verkligen inte sälja lite fler kalendrar nästa år?

- Vi har som sagt ökat antalet kalendrar i år sett till förra året och kommer möjligen öka ytterligare nästa år med tanke på att vi finns på flera marknader. Trots det så är det fortsatt viktigt för oss att vi inte kompromissar på kvaliteten på kalendern och innehållet, så det kommer fortsatt vara en begränsad exklusiv utgåva, säger Daniela Sjunnesson.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
TH Pettersson: <nobr>E-handeln</nobr> har inte nått förväntningarna

TH Pettersson: E-handeln har inte nått förväntningarna

Både omsättningen och resultatet backar.

Annons
Annons
Miljardbolag köper varumärke och lager av konkade Top-Toy

Miljardbolag köper varumärke och lager av konkade Top-Toy

Detaljhandelsjätte ser till att danskt märke stannar i Danmark.

Lager 157 går utomlands - öppnar e-handel i Norge

Lager 157 går utomlands - öppnar e-handel i Norge

Lanseras i samband med en fysisk butik i Oslo.

Framgångsrika <nobr>e-handlare</nobr> stoppas upp av protektionism

Framgångsrika e-handlare stoppas upp av protektionism

"Påverkar särskilt svenska företag".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

KO stämmer influencern Kenza Zouiten

KO stämmer influencern Kenza Zouiten

"Håller inte med KO eftersom inläggen gjordes av helt fri vilja".

Snoop Dogg investerar i svenska betaljätten Klarna

Snoop Dogg investerar i svenska betaljätten Klarna

Byter namn till Smoooth Dogg.

Systembolaget hotar <nobr>e-handlare</nobr> med stämning

Systembolaget hotar e-handlare med stämning

"Skapar intryck av att försäljningen är laglig".

Annons
Annons
Nätbutik öppnar växlingskontor - räddar kundernas sparmärken

Nätbutik öppnar växlingskontor - räddar kundernas sparmärken

Tydligen en big deal.

Teknikmagasinet slog rekord på nätet - ökade med 27%

Teknikmagasinet slog rekord på nätet - ökade med 27%

"Går ur december med en mycket stark balansräkning".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Hermine Hold söker:

Performance Marketing Specialist

Campadre söker:

Teamledare till största shoppingklubben på nätet i Norden, Campadre.

Jula Sverige AB söker:

e-handelsspecialist

BabyBjörn AB söker:

E-commerce Store Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta