Annons

Skincity om släppet: Daniela Sjunnesson, CMO

Skincity om släppet: "Högre tryck än vi hade förutspått"

2018-10-18 12:25

Stärker nu upp inför Black Friday.

I förrgår kunde vi berätta om e-handlaren Skincitys stora julkalender-släpp. En årlig företeelse som ofta resulterar i hög efterfrågan, eftersom antalet kalendrar är begränsade.

LÄS ÄVEN: E-handlarens julkalender väntas sälja slut på en dag

Företaget reserverade sig för slutförsäljning inom någon dag, men inte helt oväntat gick det fortare än så.

Hur många timmar tog det till kalendern var slut?

- Kalendern tog slut igår kväll och det var mycket högt tryck framför allt på morgonen när vi släppte kalendern, berättar Skincitys marknadschef Daniela Sjunnesson.

Enligt rapporter i sociala medier så ska sajten till och med ha gått ner av det höga trycket från kunderna.

Annons
Annons

Vad hände med sajten?

- Vi hade vissa utmaning med kapaciteten på sajten men den låg inte helt nere. Vi hade planerat för en rejäl ökning i trafik men det blev högre tryck än vad vi hade förutspått vilket förstås var en angenäm utmaning, samtidigt som vi förstås jobbade hårt på att lösa problemet snabbt, säger Daniela Sjunnesson.

"Planerar ytterligare kapacitetsökning"

Skincity ska nu stärka upp det tekniska inför kommande shoppinghögtider.

- Vi är redan igång och planerar för ytterligare kapacitetsökning inför Black Friday och jul, baserat på gårdagens ökade tryck.

Med facit i hand, ska ni verkligen inte sälja lite fler kalendrar nästa år?

- Vi har som sagt ökat antalet kalendrar i år sett till förra året och kommer möjligen öka ytterligare nästa år med tanke på att vi finns på flera marknader. Trots det så är det fortsatt viktigt för oss att vi inte kompromissar på kvaliteten på kalendern och innehållet, så det kommer fortsatt vara en begränsad exklusiv utgåva, säger Daniela Sjunnesson.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Omni-speglar ska ta webbutikerna offline

Omni-speglar ska ta webbutikerna offline

"En tredimensionell, mobil, digital popup-butik".

Annons
Annons
Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

"Svensk e-handel för kvinnor".

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Stora utmaningar - men lika stor potential.

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

“Tio gånger Footways nuvarande ordervolym”.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

6000 säljare hoppar på <nobr>e-jättens</nobr> nya betallösning

6000 säljare hoppar på e-jättens nya betallösning

Har hanterat över en halv miljard dollar.

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp <nobr>e-handeln</nobr>

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp e-handeln

Minusresultat i nio år.

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Resultatet sjönk.

Annons
Annons
Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Tillväxt på 18 procent.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta