Annons

Skincity satsar på paketskåp och 2-timmarsleverans Ylva Pagmén

Skincity satsar på paketskåp och 2-timmarsleverans

2018-10-22 07:00

"Ett fint komplement".

I förra veckan hade skönhetsbutiken Skincity en mycket framgångsrik lansering när de släppte sin årliga julkalender. Och i helgen berättade e-handlaren samtidigt om förberedelserna inför den stora köpfesten som nu står för dörren.

LÄS ÄVEN: Skincity om släppet: "Högre tryck än vi hade förutspått"

Lagom till julhandeln drar igång expanderar nätbutiken nu sina leveransalternativ.

- För oss på Skincity är kundens upplevelse mycket viktig, därför ser vi löpande över vårt leveransutbud och lyssnar in våra kunders önskemål, behov och förväntningar, säger Ylva Pagmén, Supply Chain Manager på Skincity, i ett pressmeddelande.

Instabox och Airmee

Från och med förra veckan så ska Skincitys kunder fått möjligheten att välja leverans till Instabox paketskåp, som numera finns i 23 städer i Sverige. Och inom kort ska bolaget även erbjuda expressleverans med fraktuppstickaren Airmee, vilket dock endast gäller Stockholmsområdet.

Annons
Annons
- Lansering av expressleveranser till dörren inom endast 2 timmar med Airmee och flexibiliteten och enkelheten med leveransen med Instabox är ett resultat av just det arbetet och vi är därför mycket glada att kunna erbjuda våra kunder dessa efterfrågade alternativ, som också blir ett fint komplement till vårt nuvarande utbud, säger Ylva Pagmén.

Leveranser via Instabox erbjuds också samma dag i Stockholm- och Uppsalaområdet. Instabox ska vara gratis för Skincitys kunder medan expressleverans via Airmee kommer att kosta 59 kronor, eller 19 kronor om man orkar vänta mer än två timmar.

Uppdaterad:
Instabox expanderar snabbt och ska i skrivande stund finnas i 23 svenska städer. Artikeln angav tidigare en lägre siffra.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Ska kombinera teknik och mode.

Annons
Annons
NA-KD satsar offline - igen

NA-KD satsar offline - igen

"Fysiskt är väldigt varumärkesbyggande"

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Vill stärka sin position i Europa.

Toys R Us-sagan fortsätter:

Toys R Us-sagan fortsätter: "Ska ej betala producenter"

Ny affärsmodell.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

"Tydligt samband mellan e-handel och butik".

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Hoppas på en accelererad utveckling.

Jobben som försvinner när <nobr>e-handeln</nobr> tar över

Jobben som försvinner när e-handeln tar över

Färsk rapport om framtidens handel.

Annons
Annons
Från finsk konståkning till global <nobr>e-handelsambition</nobr>

Intervju: Från finsk konståkning till global e-handelsambition

Fick stamkund i Kazakstan via fitnessprofil i Brasilien.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta