Annons

Skincity satsar på paketskåp och 2-timmarsleverans Ylva Pagmén

Skincity satsar på paketskåp och 2-timmarsleverans

2018-10-22 07:00

"Ett fint komplement".

I förra veckan hade skönhetsbutiken Skincity en mycket framgångsrik lansering när de släppte sin årliga julkalender. Och i helgen berättade e-handlaren samtidigt om förberedelserna inför den stora köpfesten som nu står för dörren.

LÄS ÄVEN: Skincity om släppet: "Högre tryck än vi hade förutspått"

Lagom till julhandeln drar igång expanderar nätbutiken nu sina leveransalternativ.

- För oss på Skincity är kundens upplevelse mycket viktig, därför ser vi löpande över vårt leveransutbud och lyssnar in våra kunders önskemål, behov och förväntningar, säger Ylva Pagmén, Supply Chain Manager på Skincity, i ett pressmeddelande.

Instabox och Airmee

Från och med förra veckan så ska Skincitys kunder fått möjligheten att välja leverans till Instabox paketskåp, som numera finns i 23 städer i Sverige. Och inom kort ska bolaget även erbjuda expressleverans med fraktuppstickaren Airmee, vilket dock endast gäller Stockholmsområdet.

Annons
Annons
- Lansering av expressleveranser till dörren inom endast 2 timmar med Airmee och flexibiliteten och enkelheten med leveransen med Instabox är ett resultat av just det arbetet och vi är därför mycket glada att kunna erbjuda våra kunder dessa efterfrågade alternativ, som också blir ett fint komplement till vårt nuvarande utbud, säger Ylva Pagmén.

Leveranser via Instabox erbjuds också samma dag i Stockholm- och Uppsalaområdet. Instabox ska vara gratis för Skincitys kunder medan expressleverans via Airmee kommer att kosta 59 kronor, eller 19 kronor om man orkar vänta mer än två timmar.

Uppdaterad:
Instabox expanderar snabbt och ska i skrivande stund finnas i 23 svenska städer. Artikeln angav tidigare en lägre siffra.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta