Annons

Skönhetsjätten lämnar Klarna för Qliro: Pernilla Barkman och David Lundqvist

Skönhetsjätten lämnar Klarna för Qliro: "Får större kontroll"

2019-04-05 13:53

Lockar med skräddarsydda lösningar.

Skönhetsbutikerna Nordicfeel och Eleven, som sedan en tid tillbaka drivs som ett och samma företag, har inlett ett samarbete med betalningsleverantören Qliro. De två nätbutikerna har redan slagit ihop sina organisationer och lanserat en ny e-handelsplattform, och nu är det alltså dags för en ny betallösning.

LÄS ÄVEN: Eleven köper upp konkurrenten Nordicfeel - bildar skönhetsjätte

"Ser dem som en attraktiv partner"

I ett pressmeddelande skriver e-handlaren och betalbolaget att målsättningen med partnerskapet är att "utveckla och ytterligare förbättra både kundupplevelsen och betallösningen för Eleven och Nordicfeel".

- Vi ser fördelar med att ha en större kontroll av kassan vilket vi får med Qliro. Vi har har följt utvecklingen av Qliros betallösning på håll och ser dem som en attraktiv partner för att stärka hela vår e-handel, och inte bara sista steget i kassan, skriver Pernilla Barkman, vd Eleven/Nordicfeel, i ett mejl till Ehandel.se.

Vad har ni haft för betalningslösning tidigare?

- Vi har tidigare haft Klarna för både Nordicfeel och Eleven sedan 2005 och var en av Klarnas tidiga kunder.

Qliro har under den senaste tiden landat flera stora samarbeten med en rad e-handelsföretag, som till exempel Dollarstore och Best of Brands.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Best of Brands lanserar ett helt nytt omnikoncept

"Jobbar endast med utvalda handlare"

Betalbolaget riktar särskilt in sig på att erbjuda större e-handelsföretag specialanpassade lösningar. För Qliros CCO David Lundqvist, som för övrigt har arbetat hos konkurrenten Klarna i flera års tid, råder det ingen tvekan om vad som får e-handlarna att välja Qliros modell.

I ett mejl till Ehandel.se skriver han att Qliro arbetar för att ge sina kundföretag och deras kunder vad de verkligen vill ha, istället för vad Qliro tror att marknaden efterfrågar.

- Vi tror att anledningen till att så många stora handlare väljer att gå över till oss är vår strategi och vårt arbetssätt där vi tror på att varje handlare är unik med specifika önskemål, krav och utmaningar. Vi jobbar därför endast med utvalda handlare och aktörer som vill vara med och gemensamt utveckla betallösningen men även e-handeln i stort såsom logistik, affärssystem och andra kritiska delar av handlarnas vardag.

LÄS ÄVEN: Nordicfeel och Eleven tar fart mot 500 miljoner

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Svensk Handel:

Svensk Handel: "Vi vill se mer EU-samarbete - inte mindre"

Uppmanar alla handlare att fundera på vilket Europa de vill se innan de går och röstar på söndag.

Annons
Annons
Klarna öppnar fysisk butik:

Klarna öppnar fysisk butik: "En fest för ögonen"

Tar sikte på den fysiska handeln.

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Hundratals e-handlare utbytte idéer och erfarenheter.

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

Rapporterar flera japanska medier.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

Kommer hantera 250 000 paket om dagen.

"Sverige har bland EU:s högsta kostnader för paketleveranser"

En barriär för svensk e-handelsexport.

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Växte med 49 procent.

Annons
Annons
20 procent på

20 procent på "allt" gällde inte allt - nu fälls e-handlaren

68 varumärken ingick inte.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Btwentyfour söker:

Project Manager at Btwentyfour

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta