Annons

Sofie Cismas blir ny PR-chef på Smartphoto Sofie Cismas

Sofie Cismas blir ny PR-chef på Smartphoto

2016-08-18 08:27

Smartphoto Nordic vill bli mer synliga och förstärker därför teamet med en Social Media- och PR Manager.

Tidigare i år firade fotoproducenten Smartphoto 20 år på nätet och nu vill företaget även bli mer synliga på sociala medier. Därför har e-handlaren bestämt sig för att tillsätta en chef för PR och sociala medier och nu står det klart att jobbet gått till Sofie Cismas, som har arbetat för Smartphoto sedan 2013.

- Vi har sedan länge varit synliga i sociala medier och har redan idag väl upparbetade kanaler där vi jobbar aktivt med inspiration, förbättrade kundrelationer och ett ökat engagemang. Hittills har det gjorts av vårt befintliga team vilket har begränsat oss. Att ge våra kunder idéer och inspiration till allt man kan göra med våra produkter blir allt viktigare. Genom att skapa en helt ny tjänst öppnas helt nya möjligheter, säger Maria Sillén-Sittner, marknadsansvarig på Smartphoto Nordic.

Ska skapa inspirerande reportage

Sofie Cismas har under sin tid på Smartphoto hittills arbetat som Content Marketing & CRM specialist. Innan dess var hon frilansjournalist och copywriter på en relationsmarknadsföringsbyrå. I sin nya roll kommer hon att få ett utökat ansvar för att bygga relationer med kunder och andra företag.

Annons
Annons
- Med en dedikerad tjänst för PR och sociala medier kommer vi att ha ett mycket större utrymme för nya spännande samarbeten, möjlighet att ta tillvara på våra kunders kreativitet och skapa helt nya förutsättningar för DIY och inspirerande reportage om hur du kan göra mer av dina bilder, säger Sofie Cismas.

Sofie Cismas ska också ansvara för Smartphotos blogg och förvalta bolagets Instagramkonto där kunder och Smartphotos samarbetspartners redan i dag lägger upp kreativa förslag på vad man kan göra med sina bilder.

- I sociala medier har vi helt andra möjligheter än på webbsidan att visa upp, ha direktkommunikation och få feedback, något som vi vill ta vara på för att vidareutveckla våra tjänster, säger Sofie Cismas.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Backar med tre miljoner.

Annons
Annons
BabyBjörn startar dotterbolag i Kina:

BabyBjörn startar dotterbolag i Kina: "Stor potential"

Expanderar i Asien.

"Om Amazon kommer hit ska vi kräva kollektivavtal"

"De ser inte människor som levande varelser".

Strejk på Amazon: “Ingen mer rabatt på våra inkomster”

Strejk på Amazon: “Ingen mer rabatt på våra inkomster”

Vill ha höjda löner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Clas Ohlsons e-handel sjönk med 13 procent

Clas Ohlsons e-handel sjönk med 13 procent

Skyller på förra årets fest.

Axfoods nya rekord - <nobr>E-handel</nobr> växte med 37 procent

Axfoods nya rekord - E-handel växte med 37 procent

Enligt färska siffror.

Rollup-Kungen förvärvar konkurrent:

Rollup-Kungen förvärvar konkurrent: "Ökar tempot"

Siktar på 100 miljoner.

Annons
Annons
Nedlagda Lantbutiken.se har öppnat igen

Nedlagda Lantbutiken.se har öppnat igen

"Tillbaka i ny kostym".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta