Stor efterfrågan när Partykungen börjar med B2B

Ska sälja direktimporterade produkter av eget varumärke direkt till andra företag som i sin tur ska fungera som återförsäljare.

Sedan starten 2009 har Partykungen vuxit stadigt i takt med att Sveriges befolkning blivit allt piggare på att klä ut sig när de festar till det. Sedan dess har e-handlaren märkt av ett allt större intresse för maskeradkläder och andra partyprylar även hos andra företag, och nu har det blivit dsags att satsa på B2B.

- När vi startade Partykungen var vi nästan ensamma om produkter för udda högtider så som St. Patricks Day och Oktoberfest. Nu när dessa högtider vuxit till sig kan man hitta passande produkter i allt från små partybutiker till dagligvaruhandeln, säger Joel Svensson, delägare och VD.

Annons

Egna märket PARTYKING

Enligt Joel Svensson, som nyligen utsågs till Årets Företagare i sina hemtrakter, har inte traditionella grossister riktigt hängt med i den festliga utvecklingen och därför har många företag med återförsäljarambitioner vänt sig direkt till Partykungen.

- Vi får många förfrågningar från andra företag om de kan bli återförsäljare till våra produkter. Och nu har vi äntligen ett B2B-system på plats så att vi kan hjälpa dessa företag att bredda sitt sortiment med våra produkter.

För att möta efterfrågan och hålla priserna nere importerar Partykungen sedan en tid tillbaka varor under eget varumärke direkt från leverantörer i Kina. De väntas få stor betydelse när B2B-satsningen nu är på plats.
Det egna märket har fått namnet “PARTYKING” och ska vara framtaget med särskild hänsyn till nordiska produkt- och säkerhetsregler.

Har redan 20 återförsäljare

Eftersom Partykungen själva handlar med ett hundratal grossister i Europa säger sig Joel Svensson ha bra koll på vad som fungerar bra när man ska sälja till företag.

- Vi kommer inte ha någon gräns för minimumorder eller minsta antal av varje produkt. Handlar man för mer än 500 kronor bjuder vi dessutom på frakten.

Ett 20-tal återförsäljare ska redan ha hunnit registrera sig och börjat handla.

- Vi har precis skeppat ut de första B2B-ordrarna och testat så att allting fungerar. Nästa steg i lanseringen blir att marknadsföra sig mot de hundratals butiker som vi tror skulle passa som återförsäljare till oss, avslutar Joel Svensson.

Annons
Annons