Strumpgalen del 3: ”Känns som att vi är på god väg”

Strumpkungen har nått 27 order och hoppas att TV-reklam ska göra susen.

Nu lossnar det! Annonseringen på Adwords ger ingen direkteffekt på försäljningen men det genererar trafik till sidan som vi sedan riktar Facebook-annonser mot. Det är knivigt med Strumpgalen eftersom vi har så lite trafik och därmed lite statistik att bygga beslut på. Att köpa trafik blir inte helt rättvist men det ger oss något att jobba med. Strategin är att först se till att driva trafik till sidan, senare får vi se hur vi kan konvertera besökarna till kunder på bästa vis.

Praktikant-Therese är lite orolig över hur vi ska nå målet på 100 order innan oktober är slut, men jag tycker att det känns som att vi är på god väg. 27 order ligger vi på i dag, men alla inom e-handel pratar ju om "the hockey stick effect" så vi hoppas på den.

Annons

Premiär för "Veckans fråga"

Under veckan har vi fördjupat oss i content marketing och börjat producera landningssidor. Skittråkigt jobb, så i onsdags bokade jag istället in ett möte med ett videoproduktionsbolag för att se om vi kan gå world wide med TV-reklam istället. Hur det går kan du få en föraning om i veckans klipp.

Det haglar in frågor till mig och Therese, det är naturligtvis jättekul att ni är så vetgiriga och kunskapstörstande. I ett försök att ge tillbaka till communityn så ger jag er från och med det här klippet matnyttiga svar i ”Veckans fråga”. Håll till godo, här kommer veckans avsnitt av 0till80.

SE ÄVEN: 

Del 1: Tonerkungen är död - länge leve Strumpkungen

Del 2: Stor milstolpe på vägen mot 100

Annons