Annons

Uppstickaren Chiquelle testar popup i Kungsträdgården Pouya Boland, VD

Uppstickaren Chiquelle testar popup i Kungsträdgården

2016-06-10 13:05

E-handlaren ser ett starkt behov av att även möta kunderna i den fysiska världen.

Modebutiken Chiquelle ser en tillväxt på närmare 400 procent för räkenskapsåret som slutar i juni. Samtidigt planerar man för en omsättning på 50 miljoner kronor kommande år.

E-handlaren jobbar hårt i sociala medier, samtidigt som man utvecklar sina nätbutiker, men ser nu ytterligare möjligheter att interagera med sina kunder.

För några veckor sedan berättade Chiquelle om deras helt nya sajt för badmode och företagets eget varumärke Chiquelle x Swimwear. Detta varumärke vill man nu låta kunderna klämma och känna på. Chiquelle kommer nämligen öppna en popup-butik i Kungsträdgården i Stockholm i slutet av denna månaden.

- Vi ändrar design och funktioner hela tiden på våra webbplatser, mobila och desktop, och satsar stort på våra online-aktiviteter. Men att gå offline är en ny utmaning för oss, säger Pouya Boland, företagets VD och grundare.

Vill fördjupa relationen med kunderna

Chiquelle ska ha deltagit på flera Fashion weeks och mässor med företagets monter men att ha en popup-butik mitt i staden ska vara en ny upplevelse meddelar Pouya Boland.

Annons
Annons
- Det viktigaste är att fördjupa relationen med våra kunder, vilket vi kan göra med en popup-butik och Chiquelles anställda på plats. Vi kan hjälpa dem med frågor, visa våra senaste kollektioner och leda dem till våra nätbutiker.

Viktigt att prata med kunderna

Han berättar att mode är mycket snabbrörligt idag och man ska visa kollektionerna för juni och juli i sitt popup-koncept.

- I dag är det extremt viktigt att interagera med dina kunder i sociala medier men även i den fysiska världen. De behöver uppleva servicen, se kvalitén på produkterna och kunna dela med sig av sina åsikter, vilket är viktigt för oss också, säger Pouya Boland.

Chiquelle förväntar sig en hel del besökare då man kommer att marknadsföra popupen till sina 217 000 följare på Instagram.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta