Annons

Walmart och Uber i samarbete - lanserar hemleveranser av mat Färska produkter för hemleverans hos Walmart

Walmart och Uber i samarbete - lanserar hemleveranser av mat

2016-06-03 09:57

Livsmedelsjätten ska få människor med fokus på karriären att handla mer med ny satsning på hemleveranser.

Walmart lanserar e-handelsnyheter i snabb takt. Nyligen stod det klart att den amerikanska livsmedelsjätten skulle bygga ut antalet stationer där kunder kan hämta upp sin mat utan att lämna bilen och nu presenteras ett omfattande test av hemleveranser i samarbete med transportörerna Uber och Lyft, rapporterar Reuters.

Tanken är att kunna erbjuda snabbare leveranser, något man hoppas ska vara ett smart drag i konkurrensen med bland andra Amazon. Enligt Reuters är siktet framför allt inställt på att nå ut till upptagna karriärsmänniskor som saknar bil och därför inte handlar mer än vad de orkar bära hem när de besöker en livsmedelsbutik.

7-10 dollar för leverans

Walmarts nya leveranser, som kan antas vara ganska snabba, kommer att kosta kunden 7-10 dollar. Sedan tidigare erbjuder företaget livsmedelsleveranser inom två dagar för en kostnad från 49 dollar om året.

Annons
Annons

Enligt Tech Crunch kommer intresserade hemleveranskunder att beställa på samma sätt som de som beställer och hämtar upp på någon av Walmarts drive in-startioner. Walmarts onlinesortiment ska för närvarande innehålla omkring 35 000 produkter, varav många är färska livsmedel som grönsaker, mejeriprodukter och kött.

Leveranserna med Uber och Lyft ska påbörjas inom två veckor i Denver och Phoenix, och i mars lanserades en liknande satsning i Miami i samarbete med Deliv.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Så gick det under

Facit: Så gick det under "årets sämsta vecka"

Lägre temperaturer kan ha boostat e-handeln.

Annons
Annons
Kung Carl XVI Gustaf - svenskarnas drömmigaste bud

Kung Carl XVI Gustaf - svenskarnas drömmigaste bud

Många krav på listan.

Klarna får miljardkund i USA och Storbritannien

Klarna får miljardkund i USA och Storbritannien

"Ett superbrand".

Norska varumärken krigar mot prisjämförelsesajter

Norska varumärken krigar mot prisjämförelsesajter

"Synd att butikerna hamnar i kläm".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Etsy förvärvar marknadsplats för 2,6 miljarder

Etsy förvärvar marknadsplats för 2,6 miljarder

Allt fortsätter som förr, men vd:n får gå.

Sellpy omsatte över 100 miljoner -

Sellpy omsatte över 100 miljoner - "Jobbar på alla fronter"

Rött resultat - "Satsar hellre på tillväxt".

Sålde piratkopior - på kosttillskott

Sålde piratkopior - på kosttillskott

Amazon drabbade av piratföretag.

Annons
Annons
E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

"Det har varit ett tufft år".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta