Annons

Woody bygger för framtiden med e-handel för proffsen Mikael Tykesson, marknadschef på Woody Bygghandel

Woody bygger för framtiden med e-handel för proffsen

2016-01-25 11:21

Byggjätten tar klivet ut på nätet med ny e-handel, men endast för landets företagare.

Bygghandeln är en av de hetaste branscherna på nätet just nu och inom fem år väntas online stå för 12 procent av den totala bygghandeln i Sverige. Trots det finns det fortfarande byggvarujättar som står utan en e-handelslösning. En av dessa är Woody Bygghandel, men nu rustar man för framtiden.

Som slutkonsument får man dock vänta, i dagsläget rör det sig endast om en satsning på e-handel inom B2B som komplement till de fysiska anläggningarna.

– Detta är en mycket viktig satsning för oss som kedja och det känns helt rätt, säger Mikael Tykesson, marknadschef på Woody Bygghandel.

Ägs av lokala entreprenörer

Woody Bygghandel är en frivilligkedja med fler än 100 anläggningar och omsätter närmare 7 miljarder kronor. Kedjan ägs av lokala entreprenörer som samarbetar inom områden som inköp, marknad, IT, miljö och utbildning.

Annons
Annons

Något som tidigare visat sig göra det svårt att få till en fungerande modell för e-handel men Ninetech, som ska ta fram den nya e-handelslösningen, har haft liknande uppdrag tidigare.

– Vi har unika erfarenheter från e-handelsprojekt tillsammans med liknande fackhandelskedjor och förstår därför Woodys organisation, krav och behov bättre än någon annan. Tillsammans inleder vi nu en satsning i säljstöd och e-handel som kommer underlätta byggproffsets vardag, säger Gustav Enocksson, kundansvarig Ninetech.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Första Amazon Go-butiken utanför USA

Första Amazon Go-butiken utanför USA

Redo för lansering i London.

Annons
Annons
Osmidig checkout - <nobr>e-handlare</nobr> förlorar kunder

Osmidig checkout - e-handlare förlorar kunder

Ny rapport.

Nya Varubreven en besvikelse:

Nya Varubreven en besvikelse: "Ingen större skillnad"

E-handlarna talar ut.

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Ny e-handlare delar med sig av de första stegen på resan.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

<nobr>E-handelsdöden</nobr> slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

E-handelsdöden slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

Konkurrensen blev för tuff.

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

Kostnadsfritt för premiumkunder.

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

Starkast tillväxt på nätet.

Annons
Annons
Välkommen till den nya hypersnabba webben

Helgläsning: Välkommen till den nya hypersnabba webben

Warp speed, Mr. Sulu.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant

Efva Attling söker:

Social Media Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta