Annons

iDealofSweden i orderkaos - nu kompenseras kunderna iDealofSwedens vd Joachim Lindström ger väntande kunder 200 kronor

iDealofSweden i orderkaos - nu kompenseras kunderna

2018-01-12 16:00

"En stor global efterfrågan" bakom problemen hos mobiltillbehörsbolaget.

Många e-handlare känner nog igen fenomenet med leveransförseningar i samband med Black Friday. Nu senast kunde vi exempelvis berätta om Lekmer, som togs rejält på sängen av de 200 000 order som lades i deras nätbutik i samband med shoppingfesten. 

LÄS ÄVEN: Kaos på Lekmer efter 200 000 order under Black Friday

"Höll i sig ända fram till jul"

Nu har ett annat e-handelsföretag gått ut och berättat att även de fått fler order än väntat. Den här gången är det den framgångsrika svenska mobiltillbehörstillverkaren iDealofSweden, som överraskats av att kunder från hela världen trånade efter deras produkter i slutet av november. 

- Vi vill börja detta mail med att be om ursäkt ifall du drabbades av de leveransförseningar som vi fick i samband med Black Friday och som höll i sig ända fram till jul. Vårt lager samt kundtjänst var tungt belastade under denna period på grund av en stor global efterfrågan på våra produkter, som vi inte varit tillräckligt förberedda för. Vi har under denna period inte förmått att leva upp till vår "iDeal-standard" när det kommer till service och leveranser, skriver företaget i ett mejl till de berörda kunderna.

LÄS ÄVEN: Från nystart i garaget till 70 miljoner på tre år

"BF var en succé"

Men historien slutar inte där. iDealofSweden har nämligen tagit till en lite ovanlig metod för att gottgöra kunderna för de försenade varorna - och kompenserar nu samtliga berörda med ett presentkort, som de kan shoppa loss för i nätbutiken.

Annons
Annons
- Som tack för ditt tålamod vill vi ge dig ett presentkort värt 200 kronor, som du kan spendera på vad du vill  på idealofsweden.com.

När Ehandel.se kommer i kontakt med iDealofSwedens vd Joachim Lindström, bekräftar han att företaget skickat mejlet, men väljer att se det hela som en framgång.

- BF var en succé liksom 2017 som helhet, skriver han till redaktionen. 

LÄS ÄVEN: iDeal of Sweden blev Årets Unga Företagare 2017

"Vi ber så hemskt mycket om ursäkt"

Företaget har även framfört att de nu kommer att göra sitt bästa för att kunderna i framtiden inte ska behöva drabbas av några förseningar.

- Vi gör vårt absolut bästa för att säkerställa att våra kunder aldrig hamnar i denna situation igen och ber ännu en gång så hemskt mycket om ursäkt om du har upplevt en brist på support eller leveranser, avslutar företaget.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

Annons
Fraktbolaget lanserar portal:

Fraktbolaget lanserar portal: "Lättare att planera sitt liv"

Digital uppgradering efter att man fått IKEA som kund.

Annons
Annons
Avgjort: Den här <nobr>e-handeln</nobr> är bäst i Sverige på service

Avgjort: Den här e-handeln är bäst i Sverige på service

Klassiskt företag fick bäst betyg.

Rejäl ökning för lösplockad nätmat -

Rejäl ökning för lösplockad nätmat - "stark start på året"

Årets första nätmatsmätning är ute.

Droshi rekryterar Qliro Groups tidigare IT-chef

Droshi rekryterar Qliro Groups tidigare IT-chef

"Vi bygger ett dream team".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Snittordervärdet ökar när våren kommer till Sverige

Snittordervärdet ökar när våren kommer till Sverige

Dyrare beställningar när vintern är över.

Första dagen med Instagram Shopping:

Första dagen med Instagram Shopping: "Som vi har längtat"

Enkelt och smidigt, enligt e-handlarna som är igång.

<nobr>E-handelsjätte</nobr> följer svenskt exempel - levererar till bilen

E-handelsjätte följer svenskt exempel - levererar till bilen

Testar Volvo-konceptet i USA.

Annons
Annons
Laddare från Wish granskade:

Laddare från Wish granskade: "Samtliga farliga att använda"

"Klarade inte ens baskraven för säkerhet".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Eivy söker:

Eivy söker Brand Markering Manager

MYoroface AB söker:

E-commerce manager

WellNOx Health AB söker:

Ansvarig Digital Media

Polarpumpen AB söker:

Polarpumpen.se söker Content Writer


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta