iDealofSweden i orderkaos – nu kompenseras kunderna

"En stor global efterfrågan" bakom problemen hos mobiltillbehörsbolaget.

Många e-handlare känner nog igen fenomenet med leveransförseningar i samband med Black Friday. Nu senast kunde vi exempelvis berätta om Lekmer, som togs rejält på sängen av de 200 000 order som lades i deras nätbutik i samband med shoppingfesten. 

LÄS ÄVEN: Kaos på Lekmer efter 200 000 order under Black Friday

Annons
Annons

"Höll i sig ända fram till jul"

Nu har ett annat e-handelsföretag gått ut och berättat att även de fått fler order än väntat. Den här gången är det den framgångsrika svenska mobiltillbehörstillverkaren iDealofSweden, som överraskats av att kunder från hela världen trånade efter deras produkter i slutet av november. 

- Vi vill börja detta mail med att be om ursäkt ifall du drabbades av de leveransförseningar som vi fick i samband med Black Friday och som höll i sig ända fram till jul. Vårt lager samt kundtjänst var tungt belastade under denna period på grund av en stor global efterfrågan på våra produkter, som vi inte varit tillräckligt förberedda för. Vi har under denna period inte förmått att leva upp till vår "iDeal-standard" när det kommer till service och leveranser, skriver företaget i ett mejl till de berörda kunderna.

LÄS ÄVEN: Från nystart i garaget till 70 miljoner på tre år

"BF var en succé"

Men historien slutar inte där. iDealofSweden har nämligen tagit till en lite ovanlig metod för att gottgöra kunderna för de försenade varorna - och kompenserar nu samtliga berörda med ett presentkort, som de kan shoppa loss för i nätbutiken.

- Som tack för ditt tålamod vill vi ge dig ett presentkort värt 200 kronor, som du kan spendera på vad du vill  på idealofsweden.com.

När Ehandel.se kommer i kontakt med iDealofSwedens vd Joachim Lindström, bekräftar han att företaget skickat mejlet, men väljer att se det hela som en framgång.

- BF var en succé liksom 2017 som helhet, skriver han till redaktionen. 

LÄS ÄVEN: iDeal of Sweden blev Årets Unga Företagare 2017

Annons
Annons

"Vi ber så hemskt mycket om ursäkt"

Företaget har även framfört att de nu kommer att göra sitt bästa för att kunderna i framtiden inte ska behöva drabbas av några förseningar.

- Vi gör vårt absolut bästa för att säkerställa att våra kunder aldrig hamnar i denna situation igen och ber ännu en gång så hemskt mycket om ursäkt om du har upplevt en brist på support eller leveranser, avslutar företaget.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!