Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Traderas butikslurenderi
- Detta ämne har 27 svar, 20 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 9 månader sedan av staffanj. 
- 
		FörfattareInlägg
- 

18 september, 2013 kl. 15:49 #100650iceberg DeltagareGick med pÃ¥ att öppna ”butik” hos Tradera. De lovade att importera alla mina produkter, det importerade ca 1/4 del och även de som hade utgÃ¥tt eller inte fanns i lager. Kostnaden är stor, 5900 kronor plus moms, där till fÃ¥r man betala för varje försäljning minst 10 kronor, med en separat faktura med OCR pÃ¥ 15 siffror att mata in när man ska betala. Orderstorleken är den lägsta jag upplevt mina 5 Ã¥r som e-handlare, order pÃ¥ 30 till 90 kronor och sÃ¥ blir köparna förbannade för att jag mÃ¥ste ta ut 49 kronor i frakt. Kunderna frÃ¥n Tradera har ingen förstÃ¥else att det kostar lika mycket administration att hantera en order pÃ¥ 50 kronor som pÃ¥ 5000 kronor och är oförskämda. De förstÃ¥r heller inte att emballage, papper, etiketter och annat kostar lika mycket för liten order som stor. Du fÃ¥r manuellt göra alla dina fakturor dessutom. Traderaköpare är snÃ¥lisar som bara gnäller över vad som helst. Vill bara varna er för att gÃ¥r med pÃ¥ Traderas erbjudande om butik. Du kommer knappast att fÃ¥ försäljning som täcker dina utgifter och allt arbete runt detta. 18 september, 2013 kl. 23:45 #168064Jimmy Ostrom DeltagareJag hÃ¥ller med dig! @iceberg 69348 wrote: Gick med pÃ¥ att öppna ”butik” hos Tradera. De lovade att importera alla mina produkter, det importerade ca 1/4 del och även de som hade utgÃ¥tt eller inte fanns i lager. Kostnaden är stor, 5900 kronor plus moms, där till fÃ¥r man betala för varje försäljning minst 10 kronor, med en separat faktura med OCR pÃ¥ 15 siffror att mata in när man ska betala. Orderstorleken är den lägsta jag upplevt mina 5 Ã¥r som e-handlare, order pÃ¥ 30 till 90 kronor och sÃ¥ blir köparna förbannade för att jag mÃ¥ste ta ut 49 kronor i frakt. Kunderna frÃ¥n Tradera har ingen förstÃ¥else att det kostar lika mycket administration att hantera en order pÃ¥ 50 kronor som pÃ¥ 5000 kronor och är oförskämda. De förstÃ¥r heller inte att emballage, papper, etiketter och annat kostar lika mycket för liten order som stor. Du fÃ¥r manuellt göra alla dina fakturor dessutom. Traderaköpare är snÃ¥lisar som bara gnäller över vad som helst. Vill bara varna er för att gÃ¥r med pÃ¥ Traderas erbjudande om butik. Du kommer knappast att fÃ¥ försäljning som täcker dina utgifter och allt arbete runt detta. 19 september, 2013 kl. 06:21 #168065DanielLiden DeltagareI princip hÃ¥ller jag med dig. Framför allt sÃ¥ slogs jag av hur dÃ¥lig deras ”proseller” prgramvara är. Samt att säljvolymen är sÃ¥ pass lÃ¥g. Men, jag öppnade Tradera butik för att driva trafik till min webbshop, vilket verkar fungera som förväntat, kostnaden är dÃ¥ inte sÃ¥ hög jämfört med Kelkoo och Prisjakt. 19 september, 2013 kl. 20:22 #168103SimonJ DeltagareJag funderar pÃ¥ att börja sälja pÃ¥ tradera. Inte med tradera butik, men med vanliga listningar som företagssäljare. Är det verkligen sant att man fÃ¥r en separat faktura för avgiften för varje försäljning? Inte all försäljning per mÃ¥nad pÃ¥ en och samma faktura?! Jag tror ändÃ¥ att det kan vara värt det. Att försöka fÃ¥ tradera-kunderna att komma över och börja handla i e-butiken i stället. Det kan det nog vara värt. 19 september, 2013 kl. 21:32 #168108Prix DeltagareMan fÃ¥r en faktura per mÃ¥nad. Aldrig hört nÃ¥gon annat och inte heller fÃ¥tt nÃ¥got annat. 20 september, 2013 kl. 06:30 #168123DanielLiden DeltagareJag fÃ¥r en faktura per mÃ¥nad. Dock mÃ¥ste man manuellt rapportera varje obetalt köp via mejl, annars fÃ¥r man betala avgifter ändÃ¥ för det köpet. 24 september, 2013 kl. 21:04 #168241zapmore Deltagare@DanielLiden 69427 wrote: Jag fÃ¥r en faktura per mÃ¥nad. Dock mÃ¥ste man manuellt rapportera varje obetalt köp via mejl, annars fÃ¥r man betala avgifter ändÃ¥ för det köpet. DU behöver inte rappotera dessa manuellt per mail. Det räcker med att du ger ett negativt omdömme och startar om annonsen sÃ¥ dras automatiskt kostnaden av. 25 september, 2013 kl. 08:18 #168250karlin Deltagare@zapmore 69606 wrote: DU behöver inte rappotera dessa manuellt per mail. Det räcker med att du ger ett negativt omdömme och startar om annonsen sÃ¥ dras automatiskt kostnaden av. Inte för butiksannonser, de mÃ¥ste man rapportera manuellt 25 september, 2013 kl. 11:00 #168257Prix Deltagare@karlin 69616 wrote: Inte för butiksannonser, de mÃ¥ste man rapportera manuellt Stämmer och det är enormt frustrerande! Traderas support är inte heller roliga. De läser aldrig ett helt mejl sÃ¥ man kan bara ta upp en sak Ã¥t gÃ¥ngen och de är ofta väldigt sega/tröga och ska dra ut pÃ¥ saker och ting med standardsvar som inte ens passar ärendet. 25 september, 2013 kl. 19:33 #168287Favete DeltagareKänns pÃ¥ allvar som att traderas tid är förbi. Blev själv uppringd av en av deras säljare som lovade guld och gröna skogar, utan att pÃ¥ nÃ¥got sett kunna pÃ¥visa fördelarna med en ”butik” hos dem. Mer än en sketen logotyp som man lätt kan lägga in i annonsen själv. Istället skickade säljaren div blogglänkar där framstÃ¥ende personer ”mÃ¥nga härifrÃ¥n” talade gott om tradera i allmänhet. Jag kontaktade nÃ¥gra av dessa ”bloggare” och frÃ¥gade vad de själva tyckte om just tradera butiken och om dessa personer fÃ¥tt betalt av tradera dÃ¥ de använder deras bloggar som marknadsföring. Ingen av dessa hade nÃ¥got positivt alls att säga om varken traderas butik eller att tradera använder dem till att marknadsföra deras super butik. 
- 
		FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.