Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Traderas butikslurenderi

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 28 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #168288
    Bulbs.se
    Deltagare

    Vi har exakt samma dåliga erfarenhet av Tradera butik. Riktigt låga snittköp, riktigt snåla kunder som gör allt för att missuppfatta allt och betala för lite porto t.ex.

    Vi har varit med i 2 år men nu har vi stängt – GUD SÅ SKÖNT!!

    Proseller är ett skämt , all administration är utvecklad av folk som uppenbarligen aldrig försökt använda programmen i verkligheten. Tradera seller tool är också urdåligt.

    Det enda som funkar är att auktionera ut skräp du vill bli av med – och tycker det är okej att du får riktigt lite betalt.

    Vi återvänder nog aldrig.

    #168290
    Prix
    Deltagare

    Alltså är det inte en självklarhet att det är prisjägare som håller till och är kunder på nästan alla merförsäljningskanaler. Förstår inte det konstiga. Tradera, Blocket, Fyndiq är dem tre stora i Sverige och alla tre går ut på prispress på en plattform som öppnar upp en tydlig priskonkurrens. De som besöker sidorna är i regel de som vill spara en slant mot att köpa i butik. Finns inte du på Tradera men din konkurrent gör det så snor troligtvis denna en försäljning som du kunnat få. Att sedan sälja med förlust är en annan sak.

    Kundservicen är ofta mer omfattande på Tradera, det är frågor om betalning, meddelande om betalning, fel inbetalningar, ej betalda varor osv… Men sköter man det snyggt, med tydliga och enkla riktlinjer för kunden så tror jag att även detta löser sig.

    Sedan att Tradera har mycket att jobba på när det kommer till bekvämlighet för oss mindre säljare (Björn Borg, Webhallen, StylePit osv använder ju inte Proseller eller Sellertool).

    Så tror man att man kan vara lönsam på Tradera eller aldrig testat Tradera så finns det ingen anledning att avstå. Har man inte marginaler att konkurrera med konkurrenter, väljer att inte se det som ytterligare en form av marknadsföring eller att man av andra anledningar som rör lönsamhet/vinst, först DÅ förstår jag att man avstår.

    #168446
    Bordello
    Deltagare

    Vi stängde ner vår traderabutik för runt ett år sedan, lågt snitt, dålig marginal, många konkurrenter, avgifter, tjafs om regler, problem med deras programvara och många användare som ställer fråga på fråga om små detaljer på billiga varor men aldrig köper något… Det blev mer jobb än vad det var värt.

    #168449
    pyhobby
    Deltagare

    @Prix 69624 wrote:

    Stämmer och det är enormt frustrerande! Traderas support är inte heller roliga. De läser aldrig ett helt mejl så man kan bara ta upp en sak åt gången och de är ofta väldigt sega/tröga och ska dra ut på saker och ting med standardsvar som inte ens passar ärendet.

    Det där känner jag igen. Skickade ett mejl med 7 numrerade frågor till Tradera för en tid sedan. Fick svar på nr. 1 och en fin liten hälsning att jag skulle höra av mig igen om jag hade fler frågor…

    #168966
    Likelondon.se
    Deltagare

    Sämsta investering jag gjort, urusel programvara och dålig respons när man behöver hjälp. Du får aldrig besök till butiken om du inte aktiverar produkterna som auktioner, så att de därmed hamnar någorlunda långt fram vid sökningar. Kunderna kan inte betala annat än med paypal och via bankinsättningar. Utlovade kampanjer från Tradera för att framhäva produkterna hölls ej. Totalt värdelöst enligt min åsikt.

    #168970
    Modemedia.se
    Deltagare

    Vi blev också kontaktade om traderas sälj tjänst för företagare som låg på 5900kr + moms. Fast att jag tackade nej så ringde dom 100ggr varje dag.

    Har sålt ett tag på tradera men det är som ni andra säger, köparna är riktigt snåla att dom bråkar om att dom fått betala 10kr mer i porto än vad som finns frankerad. Dom känner sig lurade vet inte vad.

    Det är hård konkurens mellan privata säljare som säjer betydligt billigare än företagare eftersom dom inte behöver betala någon moms, skatt.

    Fyndig fungerar ju jättebra men nu har dom även höjt sina priser.

    Tradera är inget att rekommendera, för lite vinst,för mycket tjaffs och frågor som intes leder nån vart.

    #168978
    Andreas
    Deltagare

    Jag sökte jobb till Tradera här under våren som ansvarig för deras företagskunder samt utveckla den biten. Dock föll jag väl att jag poängterade hur illa ehandlarna idag känner sig skötta av Tradera. De hade inte hört något och upplevde att kunderna var helnöjda.

    Efter det kände även jag att ändra på inställningen i detta företag är svårt och nu efteråt är man glad att man inte fick jobbet.

    Jag har även minnen från 2008 när jag startade min första webbutik och de lovade lägga in alla mina produkter hos Tradera, inget hände och deras försäljare var på mig flera gånger (inte jag på dem), dock förlorade de en kund när de aldrig valde att plocka in mina produkter.

    #168979
    Andreas
    Deltagare

    @Prix 69664 wrote:

    Alltså är det inte en självklarhet att det är prisjägare som håller till och är kunder på nästan alla merförsäljningskanaler. Förstår inte det konstiga. Tradera, Blocket, Fyndiq är dem tre stora i Sverige och alla tre går ut på prispress på en plattform som öppnar upp en tydlig priskonkurrens. De som besöker sidorna är i regel de som vill spara en slant mot att köpa i butik. Finns inte du på Tradera men din konkurrent gör det så snor troligtvis denna en försäljning som du kunnat få. Att sedan sälja med förlust är en annan sak.

    Här håller jag inte riktigt med:

    Blocket består väl mest efter folk som gillar bilar, motorer och maskiner.

    Oftast de personerna som inte är vana internetanvändare och bl.a inte har koll på vad Klarna m.m. är. De beställer oftast via telefon också. Deras epost kollar de max en gång i veckan.

    Det finns många som kan tillbringa en massa tid på Blocket och där det är en av de få webbsidorna de kollar.

    #168981
    Prix
    Deltagare

    @Andreas 70490 wrote:

    Här håller jag inte riktigt med:

    Blocket består väl mest efter folk som gillar bilar, motorer och maskiner.

    Oftast de personerna som inte är vana internetanvändare och bl.a inte har koll på vad Klarna m.m. är. De beställer oftast via telefon också. Deras epost kollar de max en gång i veckan.

    Det finns många som kan tillbringa en massa tid på Blocket och där det är en av de få webbsidorna de kollar.

    Njaa.. De kategorierna finns också representerade på blocket, alltså motortokiga och ovana internetanvändare.

    Men med tanke hur stort blocket är så finns det många fler. Sålt mycket privat på blocket och då har det rört sig om allt från matbord, lampor, mattor, husdjur och självklart film. Det är en en salig blandning mellan mejlare och ringare och hur vana de är vid internet. Det är också så att alla försöker på ett eller annat sätt att pruta.

    #168982
    Prix
    Deltagare

    @pyhobby 69844 wrote:

    Det där känner jag igen. Skickade ett mejl med 7 numrerade frågor till Tradera för en tid sedan. Fick svar på nr. 1 och en fin liten hälsning att jag skulle höra av mig igen om jag hade fler frågor…

    Blev så tokig sist när jag fick svar att jag var nära att knäcka telefonen när jag läste svaret. Undrar om de ens läser frågorna?

    Får dagen efter sedan att de stängt en av våra annonser, utan en riktig anledning eller dialog.

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 28 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.