Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring UppnÄ med Affiliate

Visar 3 inlÀgg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    InlÀgg
    E-Rollup
    Deltagare

Att annonsera genom bl.a Affiliate Ă€r solklart men vad uppnĂ„r man genom att upplĂ„ta space pĂ„ sin sida till anda för affiliate… visst man fĂ„r betalt men ser google detta som nĂ„gon annan fördel dĂ„ jag vet att de tittar pĂ„ allt och Ă€ndrar sig vartefter i sitt sĂ€tt att ranka sidor… det jag frĂ„gar Ă€r om man fĂ„r nĂ„gra positiva effekter av att upplĂ„ta plats pĂ„ sin sida i SEO syfte….

E-RollUp – Sverigest snabbaste RollUp – Billigast – 17 Ă„r i branschen

Magnus Brath
    Deltagare

Svaret Àr ett tveklöst nej. Google ger absolut inte fördelar till sajter som visar annonser. Det finns snarare det som visar att de Àr lite grinigt instÀllda till affiliates rent generellt. De talar ofta om olika former av filter eller manuella ÄtgÀrder för tunna affiliatesidor (och bland dessa blandar in Àven affiliatesidor jag skulle se som rÀtt ok). De har ocksÄ automatiska filter för att sÀnka sajter som har, i deras tycke, för mycket annonser above the fold. Annonser Àr absolut inget de skulle ge fördelar för.

Sabbacus
    Deltagare

Google och affilliatesajter Àr konkurrenter. Jag har sajter som visar enbart produkter frÄn andra webbplatser, och i praktiken snor jag Googles pengar sÄ det Àr klart att Googles straffar mig för detta.

Trots att jag sjÀlv sysslar med affilliatemarknadsföring tycker jag att det Àr riktigt drygt att söka pÄ Google och fÄ upp fem affilliatesidor bland topp tio i sökresultaten. Jag vill hamna hos ehandlaren, inte hos en kille som omdirigerar mig dit sÄ jag fÄr nog sÀga att Google gör rÀtt nÀr de sÀnker affilliatesajter i serpen.

Det sagt, Google verkar ju inte ha nÄgra problem med att Prisjakt/Pricerunner osv, som -oavsett vad de sjÀlva sÀger, inte Àr annat en affilliatesajt. De visar andras produkter och tjÀnar pengar pÄ det.

Visar 3 inlÀgg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du mĂ„ste vara inloggad för att svara pĂ„ detta Ă€mne.