Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › SpĂ„rbar frakt till utlandet
Etiketter: alternativ, brev, frakt, mestadels, skickar
- Detta Àmne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 6 Är, 1 mÄnad sedan av
Stefan72.
-
FörfattareInlÀgg
-
18 september, 2019 kl. 18:10 #105150
renderexr
DeltagareJag bedriver en ebay sida dÀr jag sÀljer kort och nÄgra enstaka affisher. Hitills har jag höllt mig till frankerade brev, men Àven om min feedback Àr mestadels positiv har jag fÄtt frÄgor om att börja anvÀnda spÄrbar frakt.
Mina kunder Àr utomlands, mestadels i Europa, Nordamerika och östra Asien. Jag har sÄlt nÄgon enstaka i Sverige, men det Àr inget jag vill rikta mig in pÄ just nu. De flesta av de korten jag sÀljer skickar jag med brev som vÀger ca. 100 gram med packningsmaterial, och fraktkostnaden Àr dÄ bara 21 kr med Postnord.
Jag letar alltsÄ efter ett billigt alternativ för att skicka spÄrbart brev till utlandet, har kollat lite pÄ Edge men ej hittat nÄgot som passar vÀldigt bra. MedelsnittsvÀrdet pÄ det jag skickar Àr ca. 10-15 USD, sÄ ungefÀr 100-150 kr, sÄ jag vill inte ha nÄgot alternativ som kostar lika mycket som sjÀlvaste varan.
Tacksam för all hjÀlp.
19 september, 2019 kl. 05:52 #186628Stefan72
DeltagareFast det fÄr nog utlÀndska kunder lÀra sig precis som vi att om det man köper Àr vÀldigt billigt sÄ Àr det klart att frakten kan kosta mer. Det Àr ju inte konstigt pÄ nÄgot vis. Det du fÄr göra Àr att vara tydlig med vad det kostar och sen fÄr köparen vÀlja sjÀlv Àven om frakten kostar 300kr för en 10kr grej.
Billigast möjliga Àr en risk oavsett var det skickas ifrÄn och vill man minska risken sÄ drar priset ivÀg oavsett vad det ligger i lÄdan och vÀrdet pÄ varan. -
FörfattareInlÀgg
- Du mÄste vara inloggad för att svara pÄ detta Àmne.