Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Nyƶppnat = antal order per vecka?
- Detta Ƥmne har 12 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast fƶr 15 Ƅr, 7 mƄnader sedan av
Rikard.
-
FƶrfattareInlƤgg
-
19 mars, 2010 kl. 12:08 #94378
sailorcap
Deltagare1)Hur mƄnga inkommande order (i veckan) hade ni under de fƶrsta 1-3 mƄnaderna?
2)OrdervƤrde
3)Hur har det utvecklats efter det?
Mvh
Andreas23 mars, 2010 kl. 11:27 #109425sailorcap
Deltagarekom igen nu
23 mars, 2010 kl. 11:42 #109428
ParvelitoDeltagare1: NƄgra fƄ
2: Inte sƄ mycket
3: BƤttre
23 mars, 2010 kl. 12:14 #109429
DanDeltagare1. allt frƄn 1 till 100-tals fƶr mina bƤsta lanseringar.
2. 200-400 kr kanske. OrdervƤrde har inte sƄ mycket med butikens livslƤngd att gƶra?
3. JodƄ bara bra
23 mars, 2010 kl. 12:34 #109431sailorcap
DeltagareNej, ordervƤrder Ƥr ju inte allt. Men det fƄr man en bild av typ av verksamhet. Jag tror man fƄr fler inkommande order pƄ t.ex. sladdar Ƥn pƄ luftvƤrmepump.
23 mars, 2010 kl. 12:58 #109433Rikard
DeltagareVi har ƶkat i ordervƤrde med tiden. Beror antagligen pƄ att vi riktat in oss pƄ andra kunder men sƤkert ocksƄ pƄ att trovƤrdighet ƶkat.
Fƶrsta 3 mƄnaderna var ingen fest men det Ƥr ƤndƄ rƤtt coolt nƤr fƶrsta ordern droppar in och att det sedan ƶkar pƄ. NƤr jag fick 3 samma dag var jag stolt som en tupp! Jobba hƄrt och lƄngsiktigt.
24 mars, 2010 kl. 08:39 #109469sailorcap
DeltagareDet Ƥr ju ruskigt svƄrt att uppskatta hur mkt man kommer omsƤtta de fƶrsta mƄnaderna. Visserligen svƄrt att uppskatta omsƤttningen ƶverhuvudtaget.
Hur mycket la ni pƄ marknadsfƶring de fƶrsta 1-3 mƄnaderna?
24 mars, 2010 kl. 09:03 #109470
DanDeltagareDet gƄr inte att uppskatta. Gƶr ditt bƤsta i lanseringen och utgƄ ifrƄn det. Alla mina bra lanseringar har baserats pƄ att jag haft en story att berƤtta och fƄtt den publicerad.
Geektown.se sƄlde 100 papp sina fƶrsta veckor tack vare att jag kƶrde en story med att jag skulle skapa mode fƶr geeks och att de fƶrtjƤnade skƶna klƤder ocksƄ. Sweclockers.com plockade upp storyn och jag sƄlde som tusan.
Roligaprylar.se var en blogg nĆ„got Ć„r innan den blev en butik med besƶkstoppar ƶver 5000 UB/dag och med bra ranking pĆ„ viktiga sƶktermer. Vid lansering anvƤnde jag ocksĆ„ min blogg och en story om ”Bloggen som blev butik” eftersom det var jƤkligt hett med bloggar back in the day. Det funkade rƤtt bra och fƶrsta mĆ„naden omsatte jag vƤl i alla fall 20-30 papp.
iPhonebutiken lanserade jag medvetet exakt samtidigt pƄ klockslaget som Telia lanserade iPhonen i Sverige. Jag skrev en pressrelease dƤr jag rasade mot monopolet och att bara Telia fick sƤlja iPhonen och dƤrmed hƤmmade marknaden. IDG publicerade den och alla tyckte jag var dum i huvudet men jag sƄlde fƶr 30-40 papp i mƄnaden de fƶrsta tre mƄnaderna och dƄ hade jag knappt nƄgot i lager ens.
Leksak.nu bƶrjade jag fƶrst skaffa leverantƶrer till nƤr jag rankade pĆ„ ”leksaker” pĆ„ Google (har ramlat ner nu) och fick massa trafik pĆ„ varumƤrken (hade tidigare bett contentor skriva om ett 50-tal leksaksvarumƤrken som jag presenterade pĆ„ en blogg). Vid lansering styrde jag om alla artiklar till produktkategorier och sĆ„lde saker frĆ„n dag 1.
Allt handlar om att ha en plan. Att bara trycka pĆ„ ”Aktivera”-knappen fƶr din webbutik Ƥr ingen lansering sĆ„ att sƤga… det Ƥr allt runtomkring som driver besƶk som Ƥr jobbigt och krƤver eftertanke.
24 mars, 2010 kl. 09:42 #109473sailorcap
DeltagareRiktigt intressant att lƤsa om dina upplƤgg Dan! Jag hƄller med dig till fullo att en story (story-telling) Ƥr kraftfullt. Dock inte den enda vƤgen att lyckas men en kraftfull och ofta effektiv vƤg att gƄ.
Visst Ƥr det allt jobb runt-om-kring som ger resultat. Jag rƤknar inte med att det Ƥr enkelt att fƄ en fullt rullande ebutik dƤr pengarna trillar in per automatik. Jag vƤntar mig hƄrt arbete.
24 mars, 2010 kl. 10:05 #109457
DanDeltagareJapp mina sƤtt Ƥr bara en vƤg att gƄ. Jag gillar inte att kƶpa reklam sƄ jag brukar gƶra sƄnt hƤr istƤllet

Det viktiga Ƥr bara att man har en plan sƄ man inte stƄr dƤr dag 1 och undrar vad som hƤnder hƤrnƤst!
-
FƶrfattareInlƤgg
- Du mƄste vara inloggad fƶr att svara pƄ detta Ƥmne.