Startsida Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Butikslösning som hanterar olika momssatser pÄ samma produkt

Visar 7 inlÀgg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    InlÀgg
    Rob
    Deltagare

Jag sÀljer en tjÀnst som bestÄr av en statlig avgift som Àr momsbefriad, samt min provision pÄ det hela som jag mÄste lÀgga 25% moms pÄ. Jag söker en butikslösning som kan hantera detta med olika momssater i en och samma produkt.

Det mÄste Àven skapas en faktura/kvitto dÀr det framgÄr tydligt hur mycket som Àr momsfritt och hur mycket som Àr momsbelagt.

Jag har sedan tidigare erfarenhet av Prestashop men har förstÄtt efter att ha talat med en programmerare att det skulle vara mycket komplicerat att modifiera Prestashop för att fungera enligt mina önskemÄl. DÀrför skulle jag vilja ha tips pÄ andra plattformar dÀr detta Àr möjligt.

Mvh Robert

Rob
    Deltagare

Verkligen ingen som vet nÄgot om detta?

kan du inte göra det som en paketartikel? dÀr det Àr tvÄ artiklar, och de olika har olika momssatser?

Rob
    Deltagare

Jag har försökt med Combinations och dÀr gÄr det inte dÄ allt mÄste ha samma moms-sats.

Om Prestashop har ytterligare stöd för paket med tvÄ olika produkter i samma, skulle det kanske kunna gÄ. Just nu kommer jag dock inte Ät min butik dÄ Binero har haft problem hela dagen.

Richie72
    Deltagare

Varför tar du inte bara ett fast pris och skriver sedan i texten ”i priset ingĂ„r moms med x % och en xxx-avgift pĂ„ 50%”? Att speca det pĂ„ kvittot kan vĂ€l inte vara nĂ„gra problem, bara att skriva in i artikeltexten.

Slipper du hÄlla pÄ med konstiga moduler.

Rob
    Deltagare

Prestashop skapar sjÀlv ett kvitto dÀr den specar moms osv, det blir alltsÄ fel Àven om jag skriver i texten hur mycket moms det egentligen ska vara.

Richie72
    Deltagare

Kan du inte ta bort funktionen moms? Nackdelen Àr att du inte kan sÀlja momsfritt till norska konsumenter och andra företag i eu men det Àr vÀl kanske inte sÄ viktigt.

Visar 7 inlÀgg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du mĂ„ste vara inloggad för att svara pĂ„ detta Ă€mne.