Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Ångerrätten på kläder och katt- samt hundägare?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 33 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95266
    Dan
    Deltagare

    Vi sitter här med en retur som är full med katthår. Det är en t-shirt…

    Om den bara varit provad och INTE full med katthår så hade det inte varit något snack men nu är den osäljbar, jag får fan en mindre astmaattack av att ha den i samma rum.

    Hur hanterar man detta i teorin. Vi kommer nog inte göra något med det men hur gör Nelly och liknande som skickar kläder till folk med djur som sen lägger av sig plagget på soffan och lusar ner det med äckligt katthår.

    En sak är att det är äckligt men något som är värre är ju allergifaktorn.

    Några tankar… Katrin? ;)

    Edit: Måste kanske förtydliga att kunden i fråga inte är Katrin hehe

    #116805
    fotofyndet
    Deltagare

    @Dan 12877 wrote:

    Edit: Måste kanske förtydliga att kunden i fråga inte är Katrin hehe

    DET hade varit en brandfackla det ;) Om det hade varit så hade det nuvarande rekordet för prenumerationer på en tråd slagits med hästlängder :D

    #116806
    Tigern
    Deltagare

    SqHZoTWKZj8bscaexWZDoUGlo1_500.png

    #116807
    GregerA
    Deltagare

    Ja, det torde väl vara känt för alla e-handlare vi det här laget att man skall undvika kattägare … :D

    Man borde nog ha en klickruta i kassan där kunden får försäkra att han/hon inte har katt.

    #116811
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    oj, oj, oj, jag har verkligen gett kattägare dåligt rykte …..

    Men jag har faktiskt samma problem ibland som dig Dan, returer som uppenbart är använda och fulla med katthår. Jag brukar bara svära lite och slänga dem i soporna.

    Jag tror att teoretiskt sätt så kan du låta bli att godkänna returer och hävda att de ska betala varan, men jag är inte 100% säker. Jag vet faktiskt inte hur de större handlarna gör, men vi mindre sväljer nog rätt mycket för att ha nöjda kunder.

    Du får väl skicka t-shirten i julklapp tvättad till ngn kattägare ;-)

    #116812
    Parvelito
    Deltagare

    Problemet med sådana här frågor är ju att det kostar en j***a massa tid och pengar att hålla på och tjafsa också. En pryl för 200kr håller man ju inte på och lägger ned många minuter på innan det är en ren förlustaffär. Och till det skall då läggas att man riskerar att få en massa ovett på nätet av någon som spelar väldigt indignerad och påstår sig inte ens ha katt (men däremot kaniner, marsvin och två långhåriga collie).

    Vårt samhälle är lite för snällt mot strulputtar.

    #116814
    Richie72
    Deltagare

    @Parvelito 12886 wrote:

    ….och till det skall då läggas att man riskerar att få en massa ovett på nätet av…..

    Det kallas Borker marketing!

    Men jag tror man måste ha marginaler för att bjuda på alla returer vid kläder. Visst kan man göra undantag för en hårig tröja till exempel men blir det många returer som det lätt blir vid kläder så måste man lösa det utan att hamna i konflikt med kund.

    #116922

    @Dan 12877 wrote:

    Vi sitter här med en retur som är full med katthår. Det är en t-shirt…

    Om den bara varit provad och INTE full med katthår så hade det inte varit något snack men nu är den osäljbar, jag får fan en mindre astmaattack av att ha den i samma rum.

    Hur hanterar man detta i teorin. Vi kommer nog inte göra något med det men hur gör Nelly och liknande som skickar kläder till folk med djur som sen lägger av sig plagget på soffan och lusar ner det med äckligt katthår.

    Hej Dan, du har rätt att få tillbaka varan i “väsentligen oförändrat skick” ,
    så i det här fallet skulle jag hävda att ångerrätten är förbrukad och att det är en ogiltig retur.

    Du har rätt att återsända varan och debitera fraktkostnaden. Se till att dokumentera detta på något sätt bara.

    Om det sedan är lönsamt att lägga energi på detta är väl en annan fråga

    MVH

    Johan

    #116927
    martinkiland
    Deltagare

    Jag skulle inte gjort som du Johan (Trygg E-handel) Att tjafsa med en kund om en reklamation/återköp vinner man aldrig på. Man vinner många kunder i längden om man är smidig med sånt här.

    #116928
    Joel
    Deltagare

    Martin, frågan är ju om det här verkligen är en kund man vill ha tillbaka?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 33 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.