Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Hur hanterar ni returer?
- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av Prix. 
- 
		FörfattareInlägg
- 

17 februari, 2013 kl. 15:51 #99657Joel DeltagareHitintills har vi inte haft nÃ¥got riktigt stöd för att hantera returer direkt i plattformen. Eftersom vi (bland annat) säljer kläder sÃ¥ blir det ju en del returer per dag och ganska mycket jobb att hantera dem manuellt. Hur hanterar ni returer? Har ni stöd för det i er plattform? Och isÃ¥fall, hur hanteras det där? Jag vill bygga in stöd för detta i vÃ¥ran plattform där allt är per automatik, sÃ¥ väl Ã¥terbetalningar som utskick av bytesvaror. Resultatet borde bli effektivare arbetstid, mindre fel, snabbare handläggning och därmed nöjdare kunder. Även lämnad statistik sÃ¥ som returfrekvens kan vara intressant för att följa upp kvalitet och kundnöjdhet. Här är en start… har jag missat nÃ¥got väsentligt? [IMG]http://www.ehandel.se/forum/attachment.php?attachmentid=853&stc=1&d=1361116275[/IMG] 17 februari, 2013 kl. 19:33 #159884Majsan DeltagareSom du säkert vet sÃ¥ har Shop4sale en inbyggd funktion för detta. Jättesmidig för det mesta dÃ¥ ett automatiserat mail skickad till kund vid retur och även till butiken MEN den är absolut inte perfekt. Vill en kund byta 1 produkt mot t.ex 3 sÃ¥ skiter det sig. En produkt kan endast ersättas med 1 annan produkt/storlek. Optimala vore om man kunde välja flera ersättningsprodukter. Det som är bra är att om kund vill byta produkt 1 mot produkt 2 sÃ¥ registrerar du detta i returhanteringen. DÃ¥ skickar butiken automatiskt tillbaka produkt 1 i lager och samtidigt en ny plocksedel för 2. 2 lagerreserveras direkt och när du skickar ordern ändras lagerantalet automatiskt 17 februari, 2013 kl. 20:04 #159886Prix DeltagareVad jag tycker är intressant och vill bygga in tillsammans med en returfunktion är kostnader. Det är dock mycket jobb och väldigt komplext men att kunna fÃ¥ in vad returen kostar Er, vad som kvitteras när du fakturerar för ej hämtad försändelse, när kunden byter vara, frakter och om nÃ¥got är sönder. 
- 
		FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.