Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Vilken plattform passar mc-demontering

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99878
    jempart
    Deltagare

    Hej, undrar om nån kan hjälpa mig, vilken e-handelsplattform är lättast att lägga in varor + foto i. Säljer begagnade mc-delar álltså bara en pryl från varje mc ex kategori: Honda 750cc 1979 + bild på hela cykeln ,artikel: CDI-box lite repad pris 500kr + bild). jag har para 3 olika frakt priser så det kan inte vara så svårt att lägga in frakt. Verkar som man kan ha en vara i lager och när varusaldot är noll så visas det inte mer (skulle passa mig perfekt får man in en till 1979 så kan man ju bara ta upp och redigera lite) Har nu bara bilder på Facebooksida jemparts men skulle vilja ha det lite mer automatiserat.
    Glad Påsk Christer

    #162187
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Vill du komma billigast undan så finns det följande:

    https://tictail.com/

    Webbutik för endast 95 kr/mån – shopitoo.se

    Textalk | e-handelslösningar, webbpublicering, webbyrå och systemutveckling

    Vill du klättra upp lite till strax under 500 kronor per månad skulle jag valt dessa:

    Sello – sälj på nätet i e-butik, Tradera eller Fyndiq

    #162188
    jempart
    Deltagare

    Tackar, jag har kollat Textalk ska nu titta på Sello, hade tidigare på en annan demontering c:a 5000 olika varor så det är bra om man kan lagra in snabbt

    #162190
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Textalk och Sello har bra import verktyg. Jag är osäker på hur dom andra är där.

    @jempart 62697 wrote:

    Tackar, jag har kollat Textalk ska nu titta på Sello, hade tidigare på en annan demontering c:a 5000 olika varor så det är bra om man kan lagra in snabbt

    #162197
    MagentoMan
    Deltagare

    Låter som att Sello skulle kunna vara något för er, om man ser till tradera integrationen. Vilket jag vet att begmcdelar.se jobbar mycket med.

    Har själv ingen erfarenhet av Sello, men låter som något att forska vidare på.

    Glad påsk!

    #162201
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Ja fast bara för det finns en koppling behöver det inte betyda att skiten är enkel för det.

    Finns dock ingen annan som har ett så enkelt sätt att få up produkter till Fyndiq eller Tradera än vad Sello har. Här kastar man upp 100 produkter i stöten (då det bara går att ha 100 på en sida annars skulle man kunna få upp allt direkt).

    Istället håller alla andra system på med att man ska kasta upp produkterna styckvis, eller att man inte ens kan få in försäljningen i sitt egna orderflöde i sin butik eller att man inte ens kan synka lagret……..

    Alla pratar om kopplingar hit och dit, men sällan har jag skådat så pissiga kopplingar till tredjepartsförsäljningsställen som 99,9% av alla plattformar har.

    Skäms på er som kodar plattformar, mina barn hade gjort ett bättre jobb!!!!

    @MagentoMan 62707 wrote:

    Låter som att Sello skulle kunna vara något för er, om man ser till tradera integrationen. Vilket jag vet att begmcdelar.se jobbar mycket med.

    Har själv ingen erfarenhet av Sello, men låter som något att forska vidare på.

    Glad påsk!

    #162215
    PalMik
    Deltagare

    @Jimmy Öström 62711 wrote:

    Alla pratar om kopplingar hit och dit, men sällan har jag skådat så pissiga kopplingar till tredjepartsförsäljningsställen som 99,9% av alla plattformar har.

    Skäms på er som kodar plattformar, mina barn hade gjort ett bättre jobb!!!!

    Många som gör minsta möjliga jobb här för att kunna listas på partnersidor från den andra leverantören samt på sina egna säljsidor.

    Riktigt bra kopplingar tar tid och är dyrt och rätt få som vill betala för detta faktiskt vs en 80%ig lösning som kanske kostar 1/10del eller mindre.

    #162218
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Här ser vi olika. Hur kan man vilja ha 3000 kronor och uppåt i månaden för en plattform som bara är 80% korrekt i sina automatiska funktioner vs en annan som kostar 1200 kronor där det är hel automatiskt?

    Det handlar om att en del ska roffa åt sig mer pengar än andra och inget annat….

    Klart det kostar att utveckla, men plattformar som kostar så mycket som 3000 kronor i månaden och mycket mer än så anser jag verkligen har pengarna att göra sina jobb som faktiskt är att utveckla funktioner som man behöver och som man betalar för i form av svindyrr månadshyra och som man sen ändå inte äger…..

    @PalMik 62725 wrote:

    Riktigt bra kopplingar tar tid och är dyrt och rätt få som vill betala för detta faktiskt vs en 80%ig lösning som kanske kostar 1/10del eller mindre.

    #162220
    MagentoMan
    Deltagare

    @Jimmy Öström 62711 wrote:

    Ja fast bara för det finns en koppling behöver det inte betyda att skiten är enkel för det.

    Finns dock ingen annan som har ett så enkelt sätt att få up produkter till Fyndiq eller Tradera än vad Sello har. Här kastar man upp 100 produkter i stöten (då det bara går att ha 100 på en sida annars skulle man kunna få upp allt direkt).

    Rekommenderade ämnes skapar också att titta på Sello… :)

    #162240
    PalMik
    Deltagare

    @Jimmy Öström 62728 wrote:

    Här ser vi olika. Hur kan man vilja ha 3000 kronor och uppåt i månaden för en plattform som bara är 80% korrekt i sina automatiska funktioner vs en annan som kostar 1200 kronor där det är hel automatiskt?

    Det handlar om att en del ska roffa åt sig mer pengar än andra och inget annat….

    Klart det kostar att utveckla, men plattformar som kostar så mycket som 3000 kronor i månaden och mycket mer än så anser jag verkligen har pengarna att göra sina jobb som faktiskt är att utveckla funktioner som man behöver och som man betalar för i form av svindyrr månadshyra och som man sen ändå inte äger…..

    Sorry jag hittar inget i tråden om 3000kr i månaden?

    Jag har inte skrivet nån åsikt, konstaterar bara fakta att de flesta små (stora med för den delen) fokuserar på att lista så mkt integrationer som möjligt vs nåra få av bra kvalité då det är något som hookar kunder.

    Man måste inse det orimliga i att ett företag som omsätter 3-4mkr om året och har listat e.g. 50 olika perfekta kopplingar till diverse 3dje parts system på sin sida verkligen underhåller dessa.

    Som köpare/prospektiv kund av en plattform bör du fråga dig om detta verkligen stämmer och be om en trial version av detta innan du bestämmer dig.

    Den plattform vi själva använder har perfekt integration mot amazon och ebay t.ex. men desto mindre plattformarna börjar blir e.g. rakuten desto sämre funkar integrationerna då det gissningsvis inte varit lönsamt för plattformen att fortsätta lägga krut på dem … men naturligtvis listas de fortfarande på deras “partner sidor” och vice versa.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 19 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.