Etiketter: 

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 21 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #130418
    Per Nilsson
    Deltagare

    @JockeA 28058 wrote:

    Jag tecknade inget avtal. Jag frågade dock vad de hade för uppsägningstid och det ville han inte svara på. “Om du inte blir nöjd får vi komma på en lösning istället för att se problem” :D

    Skönt att höra! :)

    #130471
    bleedz
    Deltagare

    Dom har blåst ett flertal företagare på min hemort.
    Har sett till att personen sagt ja under samtalet genom att exempelvis fråga om faktura adressen.
    Sen har svinen klippt in det i ett annat sammanhang och skickat en faktura som dessutom redan betaldagen passerat så att det ska bli svårare att bestrida.

    #130486
    JockeA
    Deltagare

    Ja de är riktigt fula… Först frågar de om de kan få fem minuter för att uppdatera företagsuppgifterna på hemsidan, vilket de gör en gång per år. Sedan får man lyssna riktigt nog på vad de verkligen säger, för de säger aldrig rakt ut att man måste betala – man vill bara säkerställa att man vill behålla det baspaket man redan fått efter att bolagsverket skickat in uppgifterna till dem.

    När jag sade att jag inte tänkte betala någonting var säljaren faktiskt riktigt bra på att spela förvånad. Han sade att han aldrig hade hört talas om ett företag som gått ur och att man borde vara kvar eftersom att de samarbetar med olika myndigheter osv.

    Det var därför jag blev lite osäker och startade den här tråden.

    #130497

    Absolut för dyrt!
    Värdet är väl en tiondel om man inte är Tele2 typ.

    #131063
    LEAD
    Deltagare

    Finns en större tråd på flashback om deras metoder, det är ingen rolig läsning, så ringer nån från 121 upp, lägg på!

    #131097
    najjie
    Deltagare

    De har även fått “årets företagare” av företagarna: http://www.foretagarna.se/Aktuellt-och-opinion/Nyheter/-2011-/Nytt-foretagarpris-till-Jonkoping/

    Blev uppringd av en av deras säljare. Brukar alltid vara trevlig mot dem för det är ju inte deras fel att de sitter där med sitt manus. Kommer fortfarande ihåg ett väldigt trevligt långt samtal jag hade med en försäljare från blocket som inte handlade ett dugg om annonsering! Hursomhelst, han från 121 var riktigt otrevlig! Försökte bara lura mig och det gick inte att ens föra en dialog. Hemskt! Fick till och med lov att slänga på luren, magont resten av den dagen.

    #131123
    PetterHedman
    Deltagare

    Jag är inte med på deras sajt.

    Får trafik från Google, FB och via andra forum till mina sajter.

    Var noggranna när innan ni ansluter er till “synas på Internet” tjänster.

    Kolla noga runt bland andra först!

    #131217
    hakedq
    Deltagare

    121.nu är en tjänst jag använder mig av när jag vill kolla upp mer information om ett visst företag, kolla upp ett org-nr osv, inte när jag vill leta företag att shoppa hos. Har svårt att tänka mig att någon annan använder sig av 121.nu för det syftet, så att betala för att synas där tycker jag är helt bortkastade pengar.

    #158349
    penguin
    Deltagare

    121.nu fortsätter lura företagare…

    #166304
    Nuco
    Deltagare

    Nu har 121.nu försatts i konkurs.. Mer info på: Svartlistade 121.nu försatt i konkurs | Jnytt

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 21 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.