Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar 301-Redirect och .htaccess

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99790
    banane
    Deltagare

    Skall äntligen inom kort lansera min shop på “riktigt”.
    Har sedan tidigare ett par inlänkningar till min gamla sida som jag inte vill tappa.
    Är det bara att lägga in följande i min .htaccessfil?
    (jag byter plattform)

    Redirect 301 /minprodukturlpågamlasidan.html /minprodukturlpånyasidan.html[/CODE]

    Finns det något bra sätt att leta upp vilka inlänkningar jag har så jag ser vilka 301- jag behöver göra?

    Har posterna i .htaccess någon rangordning eller kan man placera sina 301- varsomhelst? Ligger en hel del i filen nämligen redan som min ehandelsplattform lagt in.

    Tack på förhand![CODE]Redirect 301 /minprodukturlpågamlasidan.html /minprodukturlpånyasidan.html[/CODE]

    Finns det något bra sätt att leta upp vilka inlänkningar jag har så jag ser vilka 301- jag behöver göra?

    Har posterna i .htaccess någon rangordning eller kan man placera sina 301- varsomhelst? Ligger en hel del i filen nämligen redan som min ehandelsplattform lagt in.

    Tack på förhand!

    #161685
    GregerA
    Deltagare

    Ordningen skall inte spela någon roll, så länge det inte är någon tvetydighet. De utvärderas i den ordning de står.

    Om du har något system i dina länkar som går att översätta från den gamla webshopen till den nya, så kan man göra en mer generell redirect med URL rewrite (mod_rewrite). Det kan t.ex vara att art.nr eller annat ID finns i länken. Fördelen med detta är att du bara behöver skriva en rad (ett par rader), så översätts alla länkar.

    Nu vet jag inte hur dina länkar ser ut i detalj, så jag kan inte säga om det är en väg att gå, eller inte.

    #161709
    nordicwebteam
    Deltagare

    Registrera din site på google webmaster tools och analytics. Är ett bra verktyg för att se vilka sidor som är viktiga. Beroende på om du har otroligt många sidor kanske du vill prioritera. :)

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.