Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring 301 redirect

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94960
    Mony
    Deltagare

    Min uppfattning: Man använder 301 redirect för att tala om för Google att länkarna är flyttade permanent. Detta betyder att jag pekar om moasling.com till moasling.se.

    1. Betyder det att det finns länkkraft till moasling.com som då hamnar på moasling.se?
    Alltså om folk skriver in .com-adressen i urlfönstret, söker .com-adressen, direktlänkar till .com addressen från sina sidor så hamnar denna länkkraften på moasling.se?

    2. Om jag köper en bunke adresser, moasling.se/com/nu och moaorganic.se/com/nu bör jag då peka om dessa med 301 redirect. (de har ju aldrig använts, så varför är inte 302 lämplig då)

    3. Pekar man om alla utom en, till denna ena, som då blir en huvudadress eller pekar man alla på alla?

    Hoppas jag kunnat formulera mina frågor på ett förståligt sätt. Det är svårt att fråga när man inte fattar :)

    #114483

    1. Ja (förutom “söker” eftersom tanken är att visa för google att du inte vill ha adressen med i indexet utan du vill ha den du redirectar till.)
    2. Varför 302? Den är temporär. Dessutom kanske du får länkar till de adresserna? Det handlar inte bara om länkkraft utan om att det inte skall finnas olika adresser till samma sajt. Vidare så behandlas en 302:a inte alltid på samma sätt (googla 301 redirect och 302 redirect) eftersom den från början var en uppmaning (snälla, gå till denna adress istället) till skillnad mot 301 som är en redirect.
    3. ??? Ska .com gå till .se och .se till .nu och .nu gå till .org? Alla ska peka mot en adress, förslagsvis .se i ditt fall.

    #114492
    Mony
    Deltagare

    Fråga 3 var kanske lite konstigt formulerad :) men ditt svar var nog det jag ville veta.
    Alla andra ska peka mot en adress.

    Om jag pekar alla mot .se så pekar själva .se ingenstans utan bara finns. Korrekt?

    #114493

    nej, fast du tänker nog rätt ändå. Den pekar ju såklart mot webservern, men antar att du menar att den inte pekar mot någon annan domän?

    #114514
    Mony
    Deltagare

    Du förstår Precis :)

    (har du höga poäng hos din fru/flickvän?)

    #114532

    född i enligt egen utsago “hippiefamilj”, men ändå så full av fördomar att du utgår från att
    1. jag är man
    2. är heterosexuell?

    (hidden ironi)

    #114548
    Mony
    Deltagare

    Ja, precis så tänker jag ;)

    (Är det fördomsfullt? :confused:
    Trodde det kallades för god människokännedom, hehe )

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.