Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel 301 redirects

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98836
    Kalenderkungen
    Deltagare

    Hej

    Vi ska byta till nordiskehandel imorgon och jag är lite osäker på hur jag ska hantera redirects från den gamla sidan? Ska jag ta alla mina varugrupper? Kolla i analytics och se vilka som är mest klickade/sökta?

    Tar tacksamt emot hjälp.

    Mvh
    Fredrik
    Kalenderkungen – Allt inom Filofax och Kalendrar

    #152335
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Du ska såklart rederecta alla sidor till rätt sida i den nya plattformen. mappa kategorier mot kategorier, produkter mot produkter osv

    #152337
    Kalenderkungen
    Deltagare

    känns lite som en evighets grej då jag har cirka 1300 artiklar! Hur brukar man lösa detta?

    #152338
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    prata med nordisk e-handel så kan de säkert hjälpa dig, och göra det via script eller liknande om du bara kan få tag på tidigare urler, annars sitter man manuellt helt enkelt. det är för viktigt för att inte orka göra

    #152339
    Kalenderkungen
    Deltagare

    Hur viktigt är det att det görs med en gång? kan man ta det lite allt eftersom?

    #152342
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    viktigt, annars pekar ju länkar fel in i din butik

    #152346
    Kalenderkungen
    Deltagare

    Tack för dina råd.

    #152348
    puttedge
    Deltagare

    Skulle precis starta en tråd liknande denna då jag skall flytta min butik med.
    Men är helt grön på detta.
    Tar man å lägger en fil på servern eller hur funkar det rent praktiskt?

    Tack på förhand

    #152349
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Det görs nog olika i olika plattformar och av olika leverantörer och i olika open sourcesystem och det är säkert olika hur man hanterar det så det bör du nog kolla upp för just din butik

    #152350
    puttedge
    Deltagare

    @Kodmyran 52269 wrote:

    Det görs nog olika i olika plattformar och av olika leverantörer och i olika open sourcesystem och det är säkert olika hur man hanterar det så det bör du nog kolla upp för just din butik

    Använder ebutik.se nu. Byter till kodmyran så klart=)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 19 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.