Enligt Google Analytics lämnar nästan hälften (45%) av de som kommer till utcheckningssidan
(Steg 1 där man ska registrera sina uppgifter)
Att folk ‘provar’ att trycka på ‘Gå till kassan’ fast dom egentligen inte vill köpa kanske inte är ovanligt, men är det någon som vill dela med sig av sin siffra på hur många som väljer att avbryta köpet där så vore det intressant att jämföra.
Omkring 35 % för mig, sett till senaste månaden. Något sämre siffror om man tittar på månaderna innan julhandeln. Mer beslutsamhet i julstressen kan man tänka sig.
Det är inte så att man faktiskt lämnar sidan om man väljer att betala med kort? Flyttas inte användaren till annan server om man väljer kortbetalning?
Vill du öka avslutningsfrekvensen något så kanske du bör tydliggöra att det sista alternativet (skapa konto) inte är obligatoriskt. Det framgår visserligen redan, men skulle kunna göras tydligare.
@Per Nilsson: Du kan se vilka sidor som folk lämnar ‘siten’ mest frekvent under ‘/Innehåll/Vanligaste utgångssidorna’
@Gustav: Nja, då skulle det väl inte kallas för ‘Utgång’ i Analytics? Men det är ju inget jag egentligen ‘vet’. Ska titta på möjligheten att förtydliga att man inte behöver skapa sig ett konto.
19.02% har vi enligt Google Analytics men som sagt, jag vet inte hur det räknas med kortbetalningar & internetbetalningar där kunden faktiskt lämnar sidan också…
Författare
Inlägg
Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.