Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Adressetiketter ur Visma Administration 2000?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100380
    Macondax
    Deltagare

    Söker en smidigt integration där vi med ett knapptryck kan skriva ut en komplett adressetikett (för brev) för aktuell följesedel/order (med komplett menas avsändaruppgifter, mottagare och ev. porto-betalt-stämpel).

    Helst skulle denna funktion fungera och aktiveras direkt när vi skriver ut en följesedel (sålänge Brev är vald som leveranssätt). JS Data gjorde sådana här integrationer tidigare, men efter att de gick upp i Fortnox har jag inte hittat någon annan.

    Vet du vad jag söker? :)

    #165912
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Finns ett företag i Helsingborg som visma rekommenderar och som jag tidigare var i kontakt med. Dom kunde lösa allt……..Men som vanligt kostar det en del….

    @Macondax 66948 wrote:

    Söker en smidigt integration där vi med ett knapptryck kan skriva ut en komplett adressetikett (för brev) för aktuell följesedel/order (med komplett menas avsändaruppgifter, mottagare och ev. porto-betalt-stämpel).

    Helst skulle denna funktion fungera och aktiveras direkt när vi skriver ut en följesedel (sålänge Brev är vald som leveranssätt). JS Data gjorde sådana här integrationer tidigare, men efter att de gick upp i Fortnox har jag inte hittat någon annan.

    Vet du vad jag söker? :)

    #165914
    Macondax
    Deltagare

    @Jimmy Öström 66949 wrote:

    Finns ett företag i Helsingborg som visma rekommenderar och som jag tidigare var i kontakt med. Dom kunde lösa allt……..Men som vanligt kostar det en del….

    Tid är pengar :)
    Kommer du ihåg vad de hette? Vill du inte skriva det här, så skicka gärna ett PM.

    #165981
    Mr Jonas
    Deltagare

    En enkel och bra lösning som jag använder i Fortnox är “cmd C”
    Sedan har jag en Brother QL – 570 med standardetikett 62×29 mm.
    I utkörningsprogrammet ( P-touch Editor ) använder jag “cmd V” varpå jag får ut en adressetikett direkt.
    Detta borde funka i Visma också.
    Skrivaren arbetar med termoteknik och kostar några hundra.
    Etiketten funkar utmärkt i några veckor innan den blir otydlig.

    Din avsändare skall alltid vara på övre baksidan av brevet för att inte skapa problem för posten.
    Posten läser/sorterar brev maskinellt och därför skall du inte ha en tydlig avsändare adress på framsidan.
    (Det är vanligt att brev med två adresser på framsidan får sorteras om manuellt, dvs det blir försenat.)

    Mr Jonas

    #165982
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag minns inte, men ring Visma så vet dom.

    @Macondax 66951 wrote:

    Tid är pengar :)
    Kommer du ihåg vad de hette? Vill du inte skriva det här, så skicka gärna ett PM.

    #166033
    nmn
    Deltagare

    Jag har stommen till ett C# program som skriver artikel etiketter på brothers skrivare från admin 2000. Det kan rätt enkelt modifieras för adresser. Du startar det genom integrationsmenyn och får utskrift på aktuell post som visas. Du måste ha C# miljö, visma integration och brothers api för att kunna bygga om det. Utan detta är det värdelöst, tyvärr har jag inte tid att förbättra det, lutar mer åt att försöka bli av med Visma admin så mycket som möjligt istället. Hör av dig om du tror att du har nytta av källkoden.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.