Avkastning per investerad Adwordskrona är det som är relevant.
Dvs ditt första alternativ är meningslöst att satsa en enda krona på, det blir ju inga bra affärer. “Vanvittesaffärer” som Emil i Lönnebergas pappa skulle ha uttryckt det.
Alternativ två kan vara värt att satsa på, men inte mer än vad de orden i sig har efterfrågan på. Det är ju dumt att ha en budget för 25 klick på ordet grunkemoj när det aldrig är fler än 3 som klickar på det.
Alternativ tre är tveksamt. Många besökare är inte automatiskt bra försäljning. Framför allt om man kommit dit genom annonser man egentligen inte är så intresserade av, men de kom upp när man sökte på något annat.
Alternativ fyra är alltid mycket intressant. Det finns anledning att se till att det finns budget nog för att alltid visa upp sådana produkter när potentiella kunder söker.
Vad du helst vill ha är många klick in till produkter som marginalen är bra på, och som ger en bra avslutsfrekvens.