Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Adwords, saldot fel med runt 20.000 kr

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98788
    MagnusJohansson
    Deltagare

    Hejsan

    Fick precis ett mail från Adwords att annonserna inte längre visas. Det är mitt fel då jag hade missat att uppdatera uppgifterna om mitt nya betalkort.

    Men nu när jag har loggat in och uppdaterat mina uppgifter så ser jag att det står “Aktuellt saldo: 25 361 kr”. Det borde dock så “Aktuellt saldo: 5-6 000 kr”.

    Det är inte bara idag saldot är fel på faktureringssidan utan det är fel med runt 20k varje dag. Precis som en eller flera inbetalningar på totalt 20k har försvunnit före första datumet på faktureringssidan.

    Jag har mailat Adword-supporten och har fått besked att de svarar inom 24 timmar. Ingen på deras chatt är online.

    Kan också tilläggas att om jag försöker betala in 5000 kr så står det bara “Ett fel uppstod”.

    Är det någon mer här som någon gång har haft liknande problem?

    #151904
    MagnusJohansson
    Deltagare

    Fick nu ett automatiskt mail från Adwords:
    “Vi kunde inte behandla en betalning av 21 678,51 med Visa …xxxx den
    2012-sep-11. Din bank eller kreditinrättning angav följande anledningar
    till avvisandet: Täckning saknas.”

    Det här är alltså en automatiskt dragning det handlar om, inte att jag har försökt att betala in 21 678 kr.

    Jag är jävligt glad att vi har ett separat kortkonto som vi bara ska ha 5-10k på hela tiden.

    På mitt Adwords-konto står det nu:
    Aktuellt saldo
    25 361,16 kr


    Dina annonser visas inte
    Betala utestående belopp, 21 678,51.


    Hur är det ens möjligt. Jag gör av med runt 400 per dag och har en limit på runt 2k för alla kampanjer. Adwords ska ju dra pengar var 30:e dag eller vid 5k (det som inträffar först).

    #151905
    Prix
    Deltagare

    Jag hade försökt ring dem och reda ut detta och kolla upp alla betalningar som gått igenom och inte gått igenom först så du direkt har all fakta framför dig.

    #151908
    fyndklippet
    Deltagare

    Jag hade inga problem igår med inbetalning, men det stod att inga av dina kampanjer körs, kan vi hjälpa dig? Trots att en kampanj rullade och visade grönt.

    Det kan nog vara så att de börjat med underhållet infor det stora underhållet den 22:a.

    Men ring och få besked.

    #151916
    Nicklas
    Deltagare

    @MagnusJohansson 51763 wrote:

    Hejsan

    Fick precis ett mail från Adwords att annonserna inte längre visas. Det är mitt fel då jag hade missat att uppdatera uppgifterna om mitt nya betalkort.

    Men nu när jag har loggat in och uppdaterat mina uppgifter så ser jag att det står “Aktuellt saldo: 25 361 kr”. Det borde dock så “Aktuellt saldo: 5-6 000 kr”.

    Det är inte bara idag saldot är fel på faktureringssidan utan det är fel med runt 20k varje dag. Precis som en eller flera inbetalningar på totalt 20k har försvunnit före första datumet på faktureringssidan.

    Jag har mailat Adword-supporten och har fått besked att de svarar inom 24 timmar. Ingen på deras chatt är online.

    Kan också tilläggas att om jag försöker betala in 5000 kr så står det bara “Ett fel uppstod”.

    Är det någon mer här som någon gång har haft liknande problem?

    Jag hade samma problem igår,
    vad jag kunde se så hade gamla inbetalningar försvunnit och adwords försökte på nytt dra dessa. Nu på morgonen var ordningen återställd men det är nog en massa företag som har fått betala dubbelt. :D

    #151918
    Joel
    Deltagare

    Det är därför man har endast förskottsbetalning av Adwords pengar ;)

    Eller så är det för att jag har ett gammalt konto som (enligt Google) inte kan ha automatisk dragning eller faktura… :(

    #151923
    Rob
    Deltagare

    Enligt Adwords kundtjänst på telefon så har dom stora tekniska problem med betalningarna men det ska fixas inom 24 timmar. Alla mina annonser var avstängda när jag vaknade i morse men nu visas dom igen som tur är.

    #151929
    Nicklas
    Deltagare

    Jag fick ett mail från Adwords nu där de tror att det är fixat inom två arbetsdagar och att inget stämmer på faktureringsfliken.

    #151935
    MagnusJohansson
    Deltagare

    Fick precis detta svar:
    “Vi har ett tillfälligt tekniskt fel med all fakturering och inbetalningsfunktioner på AdWords så inget av det du ser stämmer. Våra ingenjörer jobbat febrilt med att lösa detta och jag ber dig att ha tålamod under tiden. Problemet borde vara löst inom 2 arbetsdagar.

    Var dock inte orolig för dina annonser för de syns som vanligt, det är bara att faktureringsfliken ser fel ut, detta påverkar inte din annonsering på Google på något sätt.”

    Jag kan dock fortfarande inte betala in några nya pengar. När jag klickar på “Gör en inbetalning” så kommer meddeladet “Ett fel uppstod.Avslå” direkt upp. Detta är felanmält hos hos Google.

    Skönt i alla fall att det är ett känt fel hos Google….. Puh…

    #152109
    Runns.se
    Deltagare

    Vi kör enbart förskott till Adwords…

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.