Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Adwords sökord – kvantitet eller kvalitet?
- Detta ämne har 7 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 10 månader sedan av
Skogstrollet.
-
FörfattareInlägg
-
26 mars, 2010 kl. 10:32 #94398
sailorcap
DeltagareHar läst lite på nätet om adwords och dess annonsgrupper och att sortera bort sökord som inte fungerar.
Är det bättre att ha färre men bättre sökord än fler sökord (inkluderat de bättre och de sämre)? Blir det någon dålig effekt utav att ha väldigt många sökord (där det kanske bara finns sökningar på 10-30 i månaden)?
/Andreas
26 mars, 2010 kl. 11:04 #109548Rikard
DeltagareLägg dem i olika kampanjer och grupper så påverkar klickfrekvensen på dåliga annonser inte andra bättre annonser. Mitt råd är att kötta på med sökord från början och sedan ta bort de som inte fungerar.
26 mars, 2010 kl. 11:09 #109550sailorcap
Deltagareok
En lite fråga till.
Om jag valt ett sökord som ”fras”, då behöver jag inte ha detta ordet som Exakt, dvs det blir bara överflödigt?använder ni mest ”fras” eller exakt?
/Andreas
26 mars, 2010 kl. 19:22 #109566Dan
DeltagareDu kan även ställa in Cost Per Action och helt ignorera att vissa annonsgrupper går dåligt och inte konverterar.
Ett tips är att testa vad som funkar. Adwords handlar om att lägga bombmattor för att ta reda på vad som funkar för dig. Finns det två alternativa lösningar.. ja då dubblar du all din data helt enkelt.
Lär dig programmera något lätt språk för att skapa ordlistor och importfiler.
28 mars, 2010 kl. 12:03 #109580Rikard
DeltagareDet går ju fint att köra i excel (för oss som gillar detta fantastiska verktyg) och sedan läsa in via Adwords editor.
Nej precis, det gör ju inget att vissa grupper går dåligt men däremot ska du försöka lyfta bort dåliga konverteringar från i övrigt bra annonsgrupper då dessa drar ned.
29 mars, 2010 kl. 11:34 #109592sailorcap
DeltagareÄnnu en liten nybörjarfråga. Hur ser jag om Analytics är ihopkopplat med Adwords? Måste jag göra detta manuellt? Har sett att en del (äldre versioner??) har en flik i Adwords som heter ”Analytics” men ngn sådan har inte jag nu. Jag har en ”Analytic” under rapportfliken.
Finns det något negativt över att ha många kampanjer eller många annonsgrupper? Mer än det skulle vara jobbigt att arbeta med?
Använder ni er av CPA ngt?
Kör ni bildannonser? Hur har de fungerat för er i så fall vs. textlänkar?
/Andreas
29 mars, 2010 kl. 13:48 #109593Andreas
Deltagare@sailorcap 4789 wrote:
Ännu en liten nybörjarfråga. Hur ser jag om Analytics är ihopkopplat med Adwords? Måste jag göra detta manuellt? Har sett att en del (äldre versioner??) har en flik i Adwords som heter ”Analytics” men ngn sådan har inte jag nu. Jag har en ”Analytic” under rapportfliken.
/Andreas
Jag undrar samma sak, hur får jag Adword och Analytics samkörda.
Skulle vara kul o se vilka kampanjer som genererar bäst trafik.
/Andreas härmed!
30 mars, 2010 kl. 11:28 #109610Skogstrollet
Deltagare@Andreas 4790 wrote:
Jag undrar samma sak, hur får jag Adword och Analytics samkörda.
Skulle vara kul o se vilka kampanjer som genererar bäst trafik.
/Andreas härmed!
Du måste göra lite manuellt jobb, men det är inte så blodigt. De flesta svaren finns här:
Länka Analytics till AdWords – Analytics Hjälp -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.