Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Allvarligt missnöjd med Klarna!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101790
    Retrospect
    Deltagare

    Jag har varit kund hos Klarna (Kreditor) i ungefär 8 år med kundnummer på knappt 160 och under de senaste månaderna har de verkligen satt mitt tålamod på prov.

    Det började tidigare i år då de krävde in betalningar på försäljningsavtal för Danmark Norge och Finland trots att detta ej skulle faktureras enligt Klarnas försäljningsavdelning eftersom jag gick över till KCO, det tog flera telefonsamtal och flertal mail att få dem att förstå vad de lovat samt att de skulle plocka bort dessa fakturor.

    Det dröjer någon vecka sedan kommer det en faktura på “Klarna konto och kampanjer” även detta skall ju ingå i KCO avgiften så jag ringer för att reda ut detta får då förklarat att jag måste tala med min kontaktperson.

    Detta försöker jag med fler gånger utan att lyckas men får då en annan person att kontakta min kontaktperson att denne skulle återkoppla snarast för att reda ut vad denna faktura handlar om samt bekräfta detta via mail. Jag får bekräftelse men min kontaktperson skiter i att återkoppla.

    När påminnelse kommer börjar jag att ringa igen för att få klarhet i detta får fortfarande som svar att jag skall prata med min kontaktperson men hen är på mässa så jag måste återkomma vid ett annat tillfälle.

    Jag får efter några dagar ett inkassokrav och då får jag “frispel” ringer och kräver en ny kontaktperson som har intresse i att svara på frågor.

    En ny kontaktperson tilldelas snabbt och hen reder snabbt ut att det inte rör sig om en faktura gällande “Klarna konto och kampanjer” utan det står fel på fakturan för det skall gälla årsavgiften för KCO.

    Vi kommer överens om att jag betalar denna faktura utan att de behöver skicka ut en ny med rätt spec samt att de skall plocka bort kostnader för påminnelse och inkassokrav eftersom jag har önskat svar i 5 veckor på detta utan de återkommit. Årsavgiften betalas inom 10min och kvitto skickas till kontaktperson som återkommer direkt med bekräftelse att ekonomiavdelning kontaktas om att hela fakturan skall arkiveras.

    Idag kom ytterligare ett inkassokrav och det är på alla avgifter som tillkommit.

    Jag har under alla dessa år som kund varit näst intill supernöjd men de senaste månaderna har jag fått lägga flera timmar på att försöka reda ut felaktiga fakturor och detta har fått mitt förtroende för Klarna att fullständigt rämna.

    Det JAG tänker på i första hand är:
    HUR BEHANDLAR DE VÅRA GEMENSAMMA KUNDER?

    #174807
    C.Larsson
    Deltagare

    Det var riktigt dåligt,jag hade också blivit riktigt arg om detta hänt oss. Tur att vi inte använder klarna

    #174809
    Runns.se
    Deltagare

    Tråkigt, har själv inte haft några problem med klarna. De löser alltid alla problem och alla kunder som kontaktat klarna återkommer till oss med beröm för att de blivet så trevligt bemötta där.

    Däremot Svea, där blev man ju hotat med extra avgifter om man klagade på något.

    #174811
    nmn
    Deltagare

    @Retrospect 77483 wrote:

    Det JAG tänker på i första hand är:
    HUR BEHANDLAR DE VÅRA GEMENSAMMA KUNDER?

    På precis samma sätt! Varför tror du det är tusentals personer som skriver ilskna kommentarer på SvD:s artiklar om Klarna?

    #174814
    poand67
    Deltagare

    Hej Retrospect,

    Jag heter Pontus Andersson och är försäljningschef för Sverige på Klarna.

    Jag har säkerställt att vi löst ditt specifika ärende as we speak, men det du beskriver är fullkomligt oacceptabelt, och jag ber å Klarnas vägnar om ursäkt för att du har upplevt en dålig hantering från vår sida. Vi har mycket höga krav på oss själva när det gäller både våra konsument- och handlarrelationer och jag förstår att du är besviken på oss efter den här erfarenheten. Det är jag också.

    Vi har rutiner och processer på plats för att kunna ge dig som handlare en bra service, men uppenbarligen behöver de förbättras i ljuset av den här händelsen, så att varken du eller någon annan handlare ska uppleva en dålig hantering igen.

    Jag vet att du som handlare har en upptagen kalender, men om du får en stund över idag får du gärna ringa mig på 076-526 00 75 eller maila på pontus.andersson@klarna.com.

    Bästa hälsningar, Pontus

    #174818
    pyhobby
    Deltagare

    @nmn 77490 wrote:

    På precis samma sätt! Varför tror du det är tusentals personer som skriver ilskna kommentarer på SvD:s artiklar om Klarna?

    Vi kan väl i alla fall hålla oss till sanningen. “Visa gärna upp” de tusentals personerna om så är fallet.
    Ren rappakalja det du skriver.

    #174819
    Magnus Brath
    Deltagare

    @pyhobby 77497 wrote:

    Vi kan väl i alla fall hålla oss till sanningen. “Visa gärna upp” de tusentals personerna om så är fallet.
    Ren rappakalja det du skriver.

    Nu är jag ett Klarna-fan men visst finns det klagomål. Är väl bara att inse att när man hanterar betalning för privatpersoner i större mängder så kommer det uppstå problem.

    Mängder av klagomål mot Klarnas fakturor | SvD

    #174821
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Alla företag som hanterar betalningar i mängd får klagomål, Klarna fick löpa gatlopp i pressen för att de är störst och därmed gick det lättast att hitta missnöjda kunder till. En annan gång är det ett annat företag som visas upp. Däremot lät det väldigt illa det korsetten beskriver. Vi får hoppas det är en engångsföreteelse

    #174833
    pyhobby
    Deltagare

    @Magnus Bråth 77498 wrote:

    Nu är jag ett Klarna-fan men visst finns det klagomål. Är väl bara att inse att när man hanterar betalning för privatpersoner i större mängder så kommer det uppstå problem.

    Mängder av klagomål mot Klarnas fakturor | SvD

    Jag har väl aldrig påstått motsatsen. Att tusentals missnöjda kunder skrivit ilskna kommentarer är påhitt. Det har varit ett drev helt klart. Men ilskna kommentarer från tusentals finns inte.

    #174838
    Retrospect
    Deltagare

    @poand67 77493 wrote:

    Hej Retrospect,

    Jag heter Pontus Andersson och är försäljningschef för Sverige på Klarna.

    Jag har säkerställt att vi löst ditt specifika ärende as we speak, men det du beskriver är fullkomligt oacceptabelt, och jag ber å Klarnas vägnar om ursäkt för att du har upplevt en dålig hantering från vår sida. Vi har mycket höga krav på oss själva när det gäller både våra konsument- och handlarrelationer och jag förstår att du är besviken på oss efter den här erfarenheten. Det är jag också.

    Vi har rutiner och processer på plats för att kunna ge dig som handlare en bra service, men uppenbarligen behöver de förbättras i ljuset av den här händelsen, så att varken du eller någon annan handlare ska uppleva en dålig hantering igen.

    Jag vet att du som handlare har en upptagen kalender, men om du får en stund över idag får du gärna ringa mig på 076-526 00 75 eller maila på pontus.andersson@klarna.com.

    Bästa hälsningar, Pontus

    Detta ärende är inte helt löst förrän det gått ett tag och inga mer fakturor, påminnelser eller inkassokrav kommer neddimpande. Det är ju inte med glädje man hämtar posten när man befinner sig i en karusell av detta slag för även om jag vet samt att ni har försäkrat att extrakostnader med avgifter och straffränta helt skall arkiveras så kan jag ju INTE ignorera om det felaktigt skickas ut inkassokrav för då går det vidare till kronofogden.

    Nej detta måste bevakas och om det kommer krav skall ni kontaktas igen och igen…och igen………………och precis som du skriver så är ju kalendern ganska full av annat.

    Jag har nu fått en kontaktperson som verkar vara mycket angelägen att få ordning på vår relation och det känns riktigt bra :)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.