Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Är kund skyldig att skicka tillbaka?
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 1 månad sedan av
Stefan72.
-
FörfattareInlägg
-
18 november, 2017 kl. 19:06 #104386
Marben
DeltagareHej!
Vi har råkat skicka fel antal varor till en kund, stor skillnad i antal. Är kund skyldig att skicka tillbaka?
Tack!
20 november, 2017 kl. 07:12 #184327Stefan72
DeltagareVad säger kunden? Om denne är skyldig eller inte beror ju på om ni kan bevisa att det ÄR så att denne mottagit det felaktiga antalet. Om nu kunden hävdar nåt annat alltså.
20 november, 2017 kl. 13:40 #184330Jimmy Ostrom
DeltagareMen om ni förklarar att ni gjort fel och skickar en returfraktlapp till kunden och kanske kompenserar med ett presentkort eller liknande på nästa köp så borde det väl inte vara några problem. Det innebär ju lite merjobb för kunden att faktiskt skicka tillbaka till er (framförallt när det inte är kunden som gjort fel tänker jag).
Ibland skiter man i det blå skåpet och då får man försöka fixa till det så smidigt som möjligt tänker jag.
21 november, 2017 kl. 06:51 #184333Stefan72
DeltagareFast det låter som sagt att kunden hävdar att denne inte fått nåt extra? Hade det varit en solskenshistoria hade det nog gått ganska smärtfritt med en lösning liknande ovan. De flesta är nog ganska ärliga trots allt men skickar man för mycket till fel personer så lär dom garanterat utnyttja situationen.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.