Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Bästa kanal

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96002
    jenpal
    Deltagare

    Hej,
    Jag driver en nystartad webbutik inom inredning och design. Butiken vänder sig till märkesintresserade och de som är beredda att betala lite extra. Jag startade i början av året och har dagligen en orderingång på ca 1500 SEK. Jag har varit aktiv på en del bloggar med inlägg och tävlingar. Jag försöker även jobba upp vår facebooksida med olika aktiviteter.

    Vilka marknadsföringskanaler upplever ni ger bäst konvertingsgrad?
    Hur hittar era kunder er butik och vad är det som får dem att köpa?
    /J

    #122576
    Parvelito
    Deltagare

    1: Det är en väl förborgad affärshemlighet… :-)
    2: Att de känner förtroende och tillfredsställelse för produkten och för mig som leverantör.

    #122577

    den jag upplever konvertera bäst är nog när jag lovar folk på krogen att få en gratis present om de hjälper mej att spräcka budget samma dag

    #122628
    webbgbg.se
    Medlem

    @jenpal 19379 wrote:

    Hej,
    Jag driver en nystartad webbutik inom inredning och design. Butiken vänder sig till märkesintresserade och de som är beredda att betala lite extra. Jag startade i början av året och har dagligen en orderingång på ca 1500 SEK. Jag har varit aktiv på en del bloggar med inlägg och tävlingar. Jag försöker även jobba upp vår facebooksida med olika aktiviteter.

    Vilka marknadsföringskanaler upplever ni ger bäst konvertingsgrad?
    Hur hittar era kunder er butik och vad är det som får dem att köpa?
    /J

    De som ger bäst är ju de som kostar en del. Har du provat med en annons på blocket eller tradera? Oftast kommer dessa högt upp i sökresultat när man söker på olika saker som inredning, möbler o.s.v.
    Driver annars själv ett par sidor som skulle kunna ge dig en del besökare.
    Skicka ett pm med url skall jag se vad jag göra.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.