Hej. Betalade charterresor på företagets hemsida. När jag tryckte på “slutför betalning”, så blev det ett tekniskt fel enligt hemsdian och jag fick ingen betalningsbekräftelse. Kontaktar företaget och de hävdar att ingen betalning gjorts, så jag betalar per telefon och får min bank att ta bort den reservation som skappats på mitt konto då jag försökte betala över internet. Dagen därpå drar de dock pengar ifrån e-handels köpet då ett tekniskt fel skedde. Jag betalade alltså dubbelt för charterresan (fick tillbaka pengarna 5 dagar senare).
Är det inte ett krav att jag som köpare ska få en betalningsbekräftelse för att köpet ska vara giltigt? och det ansvaret måste väl ligga hos företaget?
Anledningen för min irretation är för att de kompenserar mig med resecheckar som plåster för såren (kommer aldrig att använda dem), istället för pengar för de utlägg jag fått gjort pga dem (övertrasseringsavgifter, telefon, låna pengar etc). Felet måste väl ändå ligga hos dem och deras betalningssystem? och inte pga av att banken tog bort den reservation som gjorts-vilket de hävdar.
/Styltan