Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Brist hos Creditsafe

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96968
    Magnus
    Deltagare

    När man köper x antal kreditupplysningar så blir man dyrt och heligt lovad att de ska tala när de börjar ta slut så kan man köpa flera kreditupplysningar.

    För cirka: 14månader sedan tog mina kreditupplysningar slut, då stänger de bara av proceduren och alla mina kunder blir nekade köp med följd av att man får irriterande kunder och förlorade köp.
    Då fattade jag inte vad som hade hänt utan det tog 1vecka innan jag fick ordning på felet.

    Jag blev dyrt och heligt lovad att detta inte skulle inträffa igen utan att de i god tid skulle meddela mig när mina kreditupplysningar är slut så jag kan köpa nya.

    Vad händer?
    Jag har inte fått något meddelande att de är slut vid minst olämpliga tid utan det stängs bara av.

    Har skickat mejl till Creditsafe om detta men misstänker att de svarar på måndag.

    #132101
    Joel
    Deltagare

    Hur är de tänkt att du ska meddelas? Via e-mail? Kanske har något gått fel där isåfall.

    Går det inte att få till så att det fylls på med nya och du en ny faktura skapas automatiskt, när de tar slut?

    Jag har lite samma “problem” med Google Adwords, Google är dock duktig på att maila när saldot börjar ta slut.

    #132102
    Magnus
    Deltagare

    Det borde vara enkelt för Creditsafe att skicka ut ett mejl när man bara har ett fåtal kreditupplysningar kvar att utnyttja.

    Förra gången det hände då lovade de att ta kontakt med mig i god tid innan så att jag skulle kunna köpa mer kreditupplysningar.
    Jag misstänker att jag har blivit avstängd via någon automatisk funktion.

    En annan brist med Creditsafe är att det finns inte någon parameter i deras system som tackar nej om kunden har köpt på faktura 5-10 gånger per dag vilket många befragare gör eller sådana som inte har för avsikt att betala fakturan.
    Man borde då få ett mejl om detta med meddelande: “Denna kund har köpt på faktura x antal gånger sista tiden.”

    Klarna har en fördel med att de kan lägga in sådana parametrar i sitt system.
    Är dock lite anti att lägga outsourca en del av verksamheten speciellt då Klarna bara skickar ut fakturan via mejl.
    Troligen för att få påminnelseavgiften: 50:- när påminnelsen skickas ut senare.

    Då drabbas kunden lite av fenomenet: “Computer said No!”

    #132104
    nmn
    Deltagare

    Vi har ett avtal där de automatiska upplysningarna är obegränsade fram till det att avtalstiden går ut. Då är det ingen risk att det blir stopp.

    Du kan ju själv se hur mycket du har kvar genom att titta på statistiken för kontot när du är inloggad på Creditsafe.

    #132106
    fotofyndet
    Deltagare

    Ja det där har hänt oss också, det är retfullt när det händer. Det har mycket att göra med vem som är ens kontaktperson hos Creditsafe har jag märkt.

    #132111
    flennstrom
    Deltagare

    @Magnus 29970 wrote:

    Klarna har en fördel med att de kan lägga in sådana parametrar i sitt system.
    Är dock lite anti att lägga outsourca en del av verksamheten speciellt då Klarna bara skickar ut fakturan via mejl.
    Troligen för att få påminnelseavgiften: 50:- när påminnelsen skickas ut senare.

    Då drabbas kunden lite av fenomenet: “Computer said No!”

    Som handlare kan du själv välja att printa din faktura och skicka med i försändelsen. Som diskuterats tidigare på detta forum ligger det inte i vårt gemensamma intresse att ha rutiner som skadar våra varumärken. Vi arbetar tvärtom hårt för att förenkla för både handlare och konsumenter. Att påminnelseavgifter är en del i Klarnas intäkter är förvisso sant, men de är inte viktigare än att varje kund själv kan gå in på Klarna.se och förlänga betalningstiden för sin faktura.

    För de e-handlare som vi skickar e-postfaktura åt, tex Sportamore mfl, gäller det att kommunicera detta tydligt så kunden vet att fakturan kommer på e-post.

    När det gäller “Computer said No”-problemet så har vår kundservice gjorts uppmärksamma på problemet och fått förbättrade instruktioner hur de ska svara för att undvika liknande händelser. Vi ser allvarligt på när våra rutiner och utbildningar inte räcker för att ge kundservicepersonalen förutsättningar att sköta sitt jobb på bästa sätt.

    Bästa e-handelshälsningar!

    #132150
    Magnus
    Deltagare

    Richard på Creditsafe satte igång faktura delen tidigt på morgonen innan jag blev uppringd så det sköttes bra!!

    De har fortfarande en brist med att de inte har något automatiserat system när antalet kreditupplysningar har tagit slut samt någon varningssignal när någon kund försöker handla på faktura på 5-10 st olika företag under en kort tid.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.