Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Canton Fair 2016 Guangzhou

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103467
    Stefan9
    Deltagare

    Hejsan!

    På fredag åker jag till Guangzhou för att besöka mässan Canton Fair.
    Tänkte kolla ifall någon mer ska åka dit?
    Sedan även se ifall någon har tips för mässan eller staden?

    #181332
    jonathanb
    Deltagare

    Mässan är gigantisk, ta med sköna skor. Tunnelbanan fungerar utmärkt och har engelska skyltar. Om du åker taxi, be hotellet om adressen på kinesiska och gärna karta. Taxi chaufförerna kan inte engelska och hittar mycket dåligt. Fixa besöksbadgen för mässan i förväg, brukar finnas på flera av de större affärshotellen. Kön för att fixa det på plats på mässan kan vara flera timmar. Be de mest intressanta leverantörerna om att få besöka deras fabrik. Ta med visitkort.

    #181336
    Stefan9
    Deltagare

    @jonathanb 86742 wrote:

    Mässan är gigantisk, ta med sköna skor. Tunnelbanan fungerar utmärkt och har engelska skyltar. Om du åker taxi, be hotellet om adressen på kinesiska och gärna karta. Taxi chaufförerna kan inte engelska och hittar mycket dåligt. Fixa besöksbadgen för mässan i förväg, brukar finnas på flera av de större affärshotellen. Kön för att fixa det på plats på mässan kan vara flera timmar. Be de mest intressanta leverantörerna om att få besöka deras fabrik. Ta med visitkort.

    Grymt, tack för riktigt bra tips! Behöver man någon väska för alla kataloger man samlar på sig eller finns det e-kataloger? Rekommenderar du att man bor vid mässan eller på deras affärshotell?

    #181338
    jonathanb
    Deltagare

    Np. De delar ut tygpåsar att bära katalogerna i. De flesta större hotell kör egna bussar i skytteltrafik till mässan. Även om du bor nära mässan (dyrt och ofta fullbokat) är det ändå för långt att gå.

    #179399
    Stefan9
    Deltagare

    @jonathanb 86750 wrote:

    Np. De delar ut tygpåsar att bära katalogerna i. De flesta större hotell kör egna bussar i skytteltrafik till mässan. Även om du bor nära mässan (dyrt och ofta fullbokat) är det ändå för långt att gå.

    Tänkte boka hotell 8km från mässan, men hur lång tid tar det med shuttle buss? Är rädd att man inte sitter typ 1h i trafik.

    #179400
    jonathanb
    Deltagare

    Trafiken kan vara brutal. Sist bodde jag i Xiancun eller “New Town” som ligger på andra sidan floden, tog 20min med shuttlebuss men då undvek jag rusningtrafiken och åkte från hotellet vid 9-10 tiden.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.