Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar E-handel lösning till butik med 5000+ produkter

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #182464
    blazern
    Deltagare

    @Stefan72 88209 wrote:

    ja alltså det finns en del kopplingar till fortnox och det fungerar utan problem men vill du ha nåt utanför ramarna så går inte det. Fortnox är ganska basic på alla vis, ett utmärkt program i början men sen märker man att man vill ha mer funktioner och det som då kostar en hel del hos andra finns helt enkelt inte hos fortnox.
    Jag ska troligen byta till Pyramid från unikum. Där får man allt i samma, även möjlighet till fysisk butik om man vill det. Allt under samma tak och egenutvecklade saker inom allting. Vill du ha en funktion, absolut vi fixar. (det kostar ju dock)
    Pyramid är ganska dyrt men jag klarar mig relativt smärtfritt som ensam, det drar iväg ganska duktigt om det ska vara fler användare.

    Har du någon prisuppgift från Pyramid?

    #182465
    Stefan72
    Deltagare

    nä dessvärre inget kvar. Data haveri i början av året gjorde att jag tappade alla mina gamla mail så det är dags att prata med min lokala representant igen. Det var meningen att jag skulle byta förra året men det vart aldrig av. Men jag har inget minne av nå enorma kostnader, däremot så har det nämnts här att Pyramid är dyrt men jag antar att det är för att många behöver fler än en användare. Det går även att hyra per månad och sen övergå till att köpa programvarorna senare. Sen betalar man bara en serviceavgift.

    #182466
    blazern
    Deltagare

    @Stefan72 88212 wrote:

    nä dessvärre inget kvar. Data haveri i början av året gjorde att jag tappade alla mina gamla mail så det är dags att prata med min lokala representant igen. Det var meningen att jag skulle byta förra året men det vart aldrig av. Men jag har inget minne av nå enorma kostnader, däremot så har det nämnts här att Pyramid är dyrt men jag antar att det är för att många behöver fler än en användare. Det går även att hyra per månad och sen övergå till att köpa programvarorna senare. Sen betalar man bara en serviceavgift.

    Okey, skicka gärna ett PM när du fått prisuppgifter!

    #182469
    Stefan72
    Deltagare

    Det är nog mycket lättare du letar upp unikums hemsida, letar reda på din närmaste representant och tar det med denne med dina förutsättningar och behov. Det är så man får gå iallafall för man kan inte köpa nåt direkt från dem tror jag.

    #182474
    Qarillion
    Deltagare

    Vi har väldigt många moduler så summan är förmodligen betydligt lägre för de flesta. Vår offert låg på 164250:- ex.moms. (exklusive installation)

    Men många skulle nog klara sig på runt 100tkr + installationsavgift som är lite svårare för mig att sia om då vi som sagt hade många moduler som då självfallet tog längre tid att få ordning på.

    #182475
    Stefan72
    Deltagare

    nå hundratusen var det då absolut inte tal om när jag fick offert. Då var det business express det handlade om förvisso och lager, webshop och butikskassa. Webshopen var dyrast. Kanske 30-40k för allt plus månatliga serviceavgifter.

    #182476
    Qarillion
    Deltagare

    Vi hade som sagt mycket moduler så det kan mycket väl vara så. Det är ju en fast kostnad för dessa. Vi hade nog runt 20st tillägg aktiverade på grundsystemet så att säga.

    Men vi har också två företag, fysisk butik och verkstad. Så det tillkommer en hel del för att det skall fungera på ett vettigt sätt.

    #182555
    pocol237
    Deltagare

    Kommit fram till vilken du ska använda?

    #182574
    B2C-B2B
    Deltagare

    e-conomic redovisning har koppling till många butiker och är billigt och klarar ganska mycket. Desutom finns det i flera länder om ni öppnar filial utomlands (för att få lägre momssatser tex).

    Magento är också en webshop som klarar många produkter. Krånglig att administrera bara.

    Texttalk har en billig hyrlösning, värd att titta på.

    #182752
    NiclasA
    Deltagare

    Har du kollat in SiteDirect ?

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 20 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.