Det stämmer som du säger. Seo on page handlar om att du beskriver produkten i texten men försöker samtidigt skriva in ord i texten som du vill synas på tex bomulls handuk.
Jag vet inte riktigt hur nordisk ehandel funkar men kan tänka mig att det är ett stödprogram som du fyller i och dsedan säger den till om du glömt något i texten. Jag själv använder mig av SEO verktyg – Hur mår min sajt? | Sökmotorkonsult.se Du kan tex ta en av mina sidor och prova så ser du hur det funkar. Kokosolja ekologisk kallpressad och dkriv sedan in kokosolja som sökord. Ett mycket bra verktyg.
På Nordisk e-handel så fins det ju felt man fyller i SEO
SEO: tittel, beskrivning, nyckelord, URL.
Jag trodde SEO handlade om hur man beskriver ett produkt i själva produktbeskrivningen på varja produkt…?
Till exempel:
“Handuk 70×90 cm, röd”
Sen en mer utförlig beskrivelse av handuk, storlek, färg. etc.
Det är väl om du vill att en annan titel och beskrivning ska visas hos sökmotorerna än det i shopen synliga produktnamnet och produktbeskrivning. URL är väl en funktion för friendly-url…