Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Erfarenheter av Payson?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99176
    percy
    Deltagare

    Hej,

    Sitter precis och färdigställer min första e-handel och har valt att använda mig av Paysons betalningslösning. Inga fasta kostnader och möjlighet till faktura så kändes det perfekt till att börja med.

    Allt gick väl ganska smidigt tills jag hade frågor om hur flödet såg ut och om det fanns något sätt man kunde testa live ur kundperspektiv. Något sådant fans varken i form av demo eller beskrivet i textform till min förvåning. Höll sedan på att integrera deras modul i min prestashopbutik och fick inte IPN-validering att funka eftersom den kommer tillbaka tom från Payson.

    Försökte då kontakta kundtjänst både via mail och telefon vid ett flertal tillfällen sen i torsdags utan att ha hört ett enda pip. Nu står jag och stampar och kan inte köra igång webbutiken och när man pratar med dem i telefon har de ingen aning om när teknikavdelningen kan svara och det går inte heller att prata med dem.

    Det enda man kan göra är att sitta och vänta. Hade det varit som kobror och svarat på mailen inom några timmar är väl det fine men nu med flera dagars handläggningstid och dessutom telefontid bara mellan 10-12 & 13-16 där de egentligen bara hänvisar till mailkontakt känns ju inte helt OK.

    Känner mig lite orolig för framtida problem….
    Vad är era erfarenheter av Payson?

    #155808
    lustfull
    Deltagare

    Payson ligger inte på min favolista för tillfället.
    Min prestashop-butik i ver 1.4.8.2 ska vara kompatibel med payson senaste modul, men när köp genomförs i butiken får både kund och BO ett felmeddelande:
    Paysonköpet kunde EJ verifieras
    Warning : the secure key is empty, check your payment account before validation.
    Var då i kontakt med supporten och fick ett förslag på korrigering.
    Då denna inte fungerade var jag åter i kontakt med supporten och får då detta “underbara” svar.

    Hej!
    Det är lite skum att modulen inte fungerar för några få butiker. De får samma meddelande
    EJ verifieras
    Warning : the secure key is empty, check your payment account before validation
    Det är kanske någon inställning i din Prestashop som gör att modulen inte fungerar rätt, men vi vet inte exakt vilken.
    Vi kommer att utveckla en ny modulen till den senaste Prestashop och det kommer
    dröja ett par månader innan modulen är klar. Vi kontaktar dig när
    modulen är färdig.”

    Så seriöst intresserade är dom att få modulerna att fungera!
    Blir att antingen köpa en fungerande eller byta bet-leverantör.
    Men dom svarade i alla fall snabbt från supporten:)
    /susanne

    #155827
    percy
    Deltagare

    Fick ganska exakt samma svar som du. Vilket skämt! De ska ju inte tillhandahålla en modul om den inte funkar och de inte vill hjälpa till. Snacka om självmål…

    Nu blir det att integrera någon annan tredjeparts paysonmodul.

    Är det någon som har några heta tips?

    Tackar på förhand!

    #155838
    Jimmys
    Deltagare

    Jag tror inte de läser mejlen de får till sin support, de har nog byggt nåt program som automatiskt skickar ett random svar bara.

    Vi har precis installerat deras modul och fick ett error när vi testade.
    Jag mejlade då deras support vilken plattform, samt version vi har, vilken modul och vilket error vi fick.
    Svaret jag fick var att de ville veta vilken plattform, samt version vi har, vilken modul och vilket error vi fick?

    Jag svarade då med samma mejl jag skickade första gången, och fick då svaret att deras modul inte fungerar för Magento Community Edition?!?
    Då ringde jag för att försäkra mig om att detta (orimliga) verkligen stämde och fick till svar att den som svarat mig är Magentoexperten hos dem och har han svarat så, så är det så :-)

    Nåväl, vi hittade felet, så nu funkar det!

    #155845
    Vitorm
    Medlem

    Jag använder payson. Hade lite frågor om hur man skulle göra vissa http-anrop osv. Men lyckades lösa detta på egenhand. Fick ett mejl typ en vecka efter med en kompletteringsfråga till min fråga. Om de hade förväntat sig att jag skulle svarat på denna och sedan väntat en vecka till innan de svarade igen så… Det här var dock ett eller två år sedan.

    Payson är smidigt, men dålig dokumentation och support skulle jag säga.

    #155849
    Abbesnabb
    Deltagare

    Har Paysons egen modul, senaste versionen på Prestashop 1.4.9.0 och det fungerar. Var problem direkt efter installationen men det hade med url-rewrite att göra vill jag minnas.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.