Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel FAX använding 2013?

Etiketter: , , , ,

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100863
    TomKeric
    Medlem

    Hej på er,

    Inom B2B ser jag ecommerce som den naturliga ersättaren till primärt FAX order.

    Jag ser dock att många fortfarande 2013 beställer med faxorder.

    Finns det nån som vet hur stor andel av B2B som beställer via fax i Sverige (eller Europa) per fax?

    Gärna om nån känner till trenderna

    Alla tankar är välkomna i ämnet

    #169362
    argit
    Deltagare

    Alla leverantörer vi jobbar med (inom Sverige) använder mail för orders och orderbekräftelse.

    #169363
    Runns.se
    Deltagare

    Har inte sett en fax sedan jag var liten :-) Trodde inte det fanns kvar i bruk :-)

    (eller är det något annat än faksimil som diskuteras?)

    #169364
    Parvelito
    Deltagare

    Det finns många gamla system, som har ett par decennier på nacken där standard är att en inköpsorder faxas. De flesta brukar dock ha så att man kan maila också, men då blir det gärna som en bifogad PDF som spamfiltren hugger ned på. Därför fortsätter man faxa.

    #169368
    Khan
    Deltagare

    FAX-ordrar är enligt min egna erfarenhet fortfarande standard i USA bland B2B. Medan det inte är fullt lika vanligt i Europa även om det förekommer. Och anledningen är precis som Parvelito att gamla system fortfarande är i bruk.

    #169388
    Mr Jonas
    Deltagare

    Får varje vecka beställningar via fax.
    Oftast är det småbutiker som önskar repit på tidigare order.

    Känns inte som om antalet “faxare” växer, men ser ingen anledning till att inte ha servicen när man redan har utrustningen.
    Dessutom så finns det människor/företag som har spamfiltret hårt inställt, så att en bilaga i mailet blir stoppat.
    (Finns fortfarande en rädsla för PDF där ute.)

    Antalet reklam och nigeria brev har minskat kraftigt det senaste året.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.