Feedback/kritik/tips

Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback/kritik/tips

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105163
    JohannesK
    Deltagare

    Hej,

    Vi har precis startat upp Everysafe gpslarm – Trygga smarta GPS-larmet och har i nuläget gjort en enkel webshop dit vi drar en del trafik och konverterar till lite affärer. Vad behöver man tänka på, finns det tips på bra läsning/inspiration? På sikt kommer vi behöva utveckla vår sida såklart, men i nuläget vill vi “sälja de jordgubbar vi har”. Kom gärna med konstruktiv input om ni har bra tips på läsning, förbättringar etc. Tacksam för hjälp!:)

    #186641
    Mr Jonas
    Deltagare

    Hej
    Jag skall inte köpa en cykel, inte en resa och tälta, inte köra snöskoter.
    Försöker du sälja något av ovan? – Nej det du försöker sälja ligger en bit ner på din sida.
    Lyft upp produkten.

    Om du vill ha kvar dina bilder måste dom vara relevanta. Ex. mystisk nisse som bär iväg på din cykel. Två mystiska nissar med klassisk rånarluva som rotar i ditt tält. Tre mystisk nissar som lastar din snöskoter på ett flak med en rostig gammal BMW framför….

    Då har du presenterat problemet, sedan är det din tur att sälja in lösningen.

    Med vänlig hälsning,
    Jonas

    #186642
    George
    Deltagare

    @JohannesK 94083 wrote:

    Hej,

    Vi har precis startat upp Everysafe gpslarm – Trygga smarta GPS-larmet och har i nuläget gjort en enkel webshop dit vi drar en del trafik och konverterar till lite affärer. Vad behöver man tänka på, finns det tips på bra läsning/inspiration? På sikt kommer vi behöva utveckla vår sida såklart, men i nuläget vill vi “sälja de jordgubbar vi har”. Kom gärna med konstruktiv input om ni har bra tips på läsning, förbättringar etc. Tacksam för hjälp!:)

    Hej!

    Beroende på webbläsare och språkinställningar som jag testar med hamnar jag ibland på den engelska versionen av webbutiken där produkten marknadsförs som YachtSafe boat alarm. Innehållet känns lite “still under construction” (inga produkter går att köpa, text på svenska, m.m.) och borde flyttas till en utvecklingsmiljö tills allt är klart för publicering.

    Google har dock redan hittat innehållet och skickar trafik till borttagna sidor som ger “404 – Page not found”. Dirigerar ni om den trafiken till de svenska sidorna eller till er andra webbutik under .eu-domänen, kan ni kanske rädda lite affärer som annars riskerar att gå förlorade.

    Även den svenska webbutiken blandar lite svenska och engelska, bland annat i varukorgen och i sidfoten.

    När jag tittar på köpvillkoren samt integritetspolicy:t är dessa upplagda som blogginlägg istället för som vanliga sidor. Upplysningar i stil med “comment form is closed” inger tyvärr inte så mycket förtroende för potentiella kunder; byt inläggen mot sidor istället. Det finns t.o.m. en funktion i WordPress för att skapa en standardsida för integritetspolicy.

    Ledsen om jag är lite hård i min kritik, men jag har försökt att vara lite konstruktiv också.

    #186645
    JohannesK
    Deltagare

    Hej George,

    Tack för detta!
    Tycker absolut inte att du är för hård, det här är väl så konkret det kan bli!
    Supervärdefull input för oss och jag kommer skicka vidare detta till min kollega direkt.

    Tack!

    //Johannes

    @George 94086 wrote:

    Hej!

    Beroende på webbläsare och språkinställningar som jag testar med hamnar jag ibland på den engelska versionen av webbutiken där produkten marknadsförs som YachtSafe boat alarm. Innehållet känns lite “still under construction” (inga produkter går att köpa, text på svenska, m.m.) och borde flyttas till en utvecklingsmiljö tills allt är klart för publicering.

    Google har dock redan hittat innehållet och skickar trafik till borttagna sidor som ger “404 – Page not found”. Dirigerar ni om den trafiken till de svenska sidorna eller till er andra webbutik under .eu-domänen, kan ni kanske rädda lite affärer som annars riskerar att gå förlorade.

    Även den svenska webbutiken blandar lite svenska och engelska, bland annat i varukorgen och i sidfoten.

    När jag tittar på köpvillkoren samt integritetspolicy:t är dessa upplagda som blogginlägg istället för som vanliga sidor. Upplysningar i stil med “comment form is closed” inger tyvärr inte så mycket förtroende för potentiella kunder; byt inläggen mot sidor istället. Det finns t.o.m. en funktion i WordPress för att skapa en standardsida för integritetspolicy.

    Ledsen om jag är lite hård i min kritik, men jag har försökt att vara lite konstruktiv också.

    #186646
    JohannesK
    Deltagare

    Hej Mr Jonas,

    Tack för din input och engagemang!
    Dock håller jag inte med dig och skulle nästan gå så långt att säga att du har fel i detta. Inte att för att försvara våra bildval för det är klart att vi på sikt kanske behöver ändra det. Vi vill förmedla tryggheten med att ha koll på sina tillhörigheter snarare än rädslan för att bli av med dem så att du kan åka ut och åka snöskoter för att du har koll på den, ställa cykeln och ha koll på den etc. Och det här är inställningen är branschöverskridande och ser man de stora drakarna i säkerhetsbranschen ex Verisure, Sector Alarm så hittar du inga bilder på rostiga BMW/mysko personer som bryter sig (som dessutom bara spär på fördomar) utan det är mycket bilder på glada familjer etc.

    Däremot är jag väldigt tacksam för att du engagerar dig i tråden, och det är en väldigt bra input för oss att vi verkligen behöver tänka över vad vi förmedlar med våra bilder etc.

    @Mr Jonas 94085 wrote:

    Hej
    Jag skall inte köpa en cykel, inte en resa och tälta, inte köra snöskoter.
    Försöker du sälja något av ovan? – Nej det du försöker sälja ligger en bit ner på din sida.
    Lyft upp produkten.

    Om du vill ha kvar dina bilder måste dom vara relevanta. Ex. mystisk nisse som bär iväg på din cykel. Två mystiska nissar med klassisk rånarluva som rotar i ditt tält. Tre mystisk nissar som lastar din snöskoter på ett flak med en rostig gammal BMW framför….

    Då har du presenterat problemet, sedan är det din tur att sälja in lösningen.

    Med vänlig hälsning,
    Jonas

    #186700
    Cesar
    Deltagare

    @JohannesK 94091 wrote:

    Hej Mr Jonas,

    Tack för din input och engagemang!
    Dock håller jag inte med dig och skulle nästan gå så långt att säga att du har fel i detta. Inte att för att försvara våra bildval för det är klart att vi på sikt kanske behöver ändra det. Vi vill förmedla tryggheten med att ha koll på sina tillhörigheter snarare än rädslan för att bli av med dem så att du kan åka ut och åka snöskoter för att du har koll på den, ställa cykeln och ha koll på den etc. Och det här är inställningen är branschöverskridande och ser man de stora drakarna i säkerhetsbranschen ex Verisure, Sector Alarm så hittar du inga bilder på rostiga BMW/mysko personer som bryter sig (som dessutom bara spär på fördomar) utan det är mycket bilder på glada familjer etc.

    Däremot är jag väldigt tacksam för att du engagerar dig i tråden, och det är en väldigt bra input för oss att vi verkligen behöver tänka över vad vi förmedlar med våra bilder etc.

    Verisure och Sector Alarm visar larm eller en lycklig familj med en fet text som säger att dom säljer larm. Dom är dessutom etablerade varumärken så dom behöver inte “visa vad dom säljer” på samma sätt.
    Jag skulle kanske inte följa det här tipset till 100% (alla tjuvar kör inte BMW ;) ) men visa vad ni säljer för just nu känns det som en blogg eller som att ni säljer någon tjänst som man inte heller fattar vad det är för tjänst.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.