Grönt, rött, blått, svart eller gult spelar inte så stor roll. Vad som däremot är bra att ha är en “köpflödesfärg” där köpknappar, kassa och slutför köp etc har samma unika färg för kunden att följa. Gärna också med samma font och storlek om möjligt så att kunden inte behöver tänka på hur man gör när köpet skall slutföras. (Då skall de helst bara tänka “Vill ha – till vilket pris som helst”).
Grönt, rött, blått, svart eller gult spelar inte så stor roll. Vad som däremot är bra att ha är en “köpflödesfärg” där köpknappar, kassa och slutför köp etc har samma unika färg för kunden att följa. Gärna också med samma font och storlek om möjligt så att kunden inte behöver tänka på hur man gör när köpet skall slutföras. (Då skall de helst bara tänka “Vill ha – till vilket pris som helst”).
Håller med.
Men i det här fallet så ser köpskylten ut som en rödmålad förbjudet-skylt.
Det finns många olika nyanser av rött
Det är i alla fall så som jag uppfattar köpskylten i den här butiken.