Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback på en nekel banner?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96452
    Andreas
    Deltagare

    Fixade till följande banner igår, vad tror ni om denna form av handskriven text med en liten logga i hörnet? Är det effektiv marknadsföring eller för billigt? Jag säger ju inte direkt att vi har snyggaste fälgarna som många konkurrenter sysslar med, fast vi nog bräcker dem med hästlängder. Kommer även att fixa till mer finurliga texter i framtiden.

    Ge gärna er feedback!

    Vill ni se bannern ibruk, där den gör sig mycket bättre så gå in på följande sida/ blogg: http://www.clubjdm.se/

    snyggastef%C3%A4lgarna.png

    #126674
    Tomas
    Deltagare

    “Rött” på blått går bort tycker jag, mycket störande för ögat, hur färgblinda upplever saken vet jag inte, kanske bättre:)

    #126679
    Menkii
    Gäst

    Trodde det stod Cand.nu, men det var visst Gand, kanske lite tydligare g i alla fall.

    #126803
    basse1985
    Deltagare

    Ni må ha snyggaste fälgarna. Men den där Gand-loggan är bland de fulaste jag sett!:)

    Blått och rött fungerar inte alls.

    #126804
    Parvelito
    Deltagare

    Du har inte funderat på att leka lite mer loggan?

    Kanske ta bort det blåa, och så låta bokstäverna vara svarta , med det stora karakteristiska A:et som igenkänning? Stramt och sparsmakat. Egentligen gillar jag inte en sådan där “blaffa” till logga till ett företag som säljer fälgar. Tillverkarna av fälgarna har verkligen ansträngt sig för att få till tunna smäckra former, som i en elegant symmetri bär fram bilens linjer. Att då hitta en logga där som man skulle kunna hitta på en packe byggklossar för €9,99 känns inte helt rätt.

    Sedan klickade jag på den där annonsen, och upptäckte att du har en helt annan logga i din butik, vilket är regel 1 i hur man verkligen förstör ett varumärkes igenkänningsfaktor.

    Du säljer ju männens motsvarighet till tjejernas riktigt dyra handväskor. Jag har ägt många bilar som varit betydligt billigare i inköp än vad en rätt ordinär uppsättning fälgar kostar hos dig. Och jag tror att man som kund uppskattar om shopen där man köpt sina fälgar ser riktigt dyr ut. Jag lekte tre minuter med en font som ser dyr ut och några färger och tänkte med det inte ge dig en logga, men en skiss på hur något kan symbolisera exklusivitet.

    [ATTACH]307[/ATTACH]

    #126810
    flennstrom
    Deltagare

    Jag brukar försöka få med tre punkter i en banner, i en Adwordannons eller i en landningssida:

    1. Värde. Kommunicerar jag värdet för kunden? Vad är värdet? Vad får kunden om han klickar på bannern och visar jag det i bannern?
    2. Action. Finns det en uppmaning att göra något? Förstår kunden vad han ska göra för när han ser bannern?
    3. Relevans. Är bannern relevant för den som tittar? I sitt sammanhang, i tidspunkten som kunden ser den? Är den relevant för den typ av besökare/kund som jag vill ha.

    Om man tittar på din banner utifrån dessa punkter:

    1. Värde.
    Om du ändrar från ett frågetecken till ett utropstecken så är värdet för kunden att han får se de snyggaste fälgarna på jordens yta. Det låter som ett bra värde! Med ett frågetecken låter det för mig som att det är en omröstning om de snyggaste fälgarna. Jag gillar inte undersökningar så noll värde för mig. Om du skriver “Vi har de snyggaste fälgarna” eller “Här kan du hitta de snyggaste fälgarna” eller “De 120 snyggaste fälgarna” så blir det tydligare vilket värde du tillför.

    2. Action.
    Jag förstår inte alls vad jag ska göra. Är det en fråga, en uppmaning eller bara text? Lägg till “Klicka här”, “Köp”, “Se en lista”, “Sök efter”, “Hitta snyggaste fälgarna som passar till din bil” etc. Man måste förstå att det går att klicka på bannern. Antingen genom text, en länk, sökruta eller en knapp.

    3. Relevans.
    Absolut relevant för målgruppen! Om jag förstår rätt så är det Japan som gäller på JDM, få med det i bannern så blir du än mer relevant. Om dina fälgar är superexklusiva och inte för vanligt folk kanske man vill få i det i budskapet. Men snyggaste fälgarna är otvetydig de snyggaste. Man kunde skriva “Snyggaste fälgarna för dig som bryr dig om din japan”, “Fälgar till din Honda – vi har de snyggaste”

    När jag klickade på bannern så hamnar jag på din startsida. Du skulle kunna testa att göra en specialsida med utvalda fälgar som verkligen är de snyggaste till japanska bilar. Du vet ju att jbm-människorna förmodligen inte är intresserad av fälgar till Volvo och Audi. Visa att du begriper vilka som är de snyggaste, visa bilder på japanska bilar som har dina fälgar osv.

    Så, när du tänker på banner, tänk hela vägen in på din sida. Låt bannerns stil följa med in på din sida så att besökaren känner igen sig. Ska du ha handstil i bannern, se till att det finns handstil på din landningssida också.

    Hoppas du kan använda dessa tre grundregler för att testa andra varianter av din banner!

    #126831
    Andreas
    Deltagare

    Tack för era kommentarer. Verkar till och med lyckats få bokstäverna att hoppa i tråd rubriken.

    Jag vet, min logga är inte den snyggaste, utan jag skapa den snabbt själv när jag grundade företaget. En ny har länge vart på agendan!

    Redan till nuvarande webbutiken var jag tvungen att skaffa en annan logo, blev något enkelt bara för att ha någon text där.

    Håller på att gå till nästa nivå med mitt företag så då skall alla er värdefulla feedback samt tips beaktas.

    Tack för att ni tog er tid att kommentera.!

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.