Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback på Fairynails.se

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95483
    Solsken
    Deltagare

    Då har dagen D äntligen kommit. Vi öppnar upp butiken! Jag önskar kritik på den av er som är mer objektiva än jag själv.

    Det jag önskar få veta är:

    Helhetsintryck, om det känns seriöst
    Vår huvudsakliga målgrupp är unga kvinnor, lyckas vi nå dem tror ni?
    Vilka är de svaga punkterna vi behöver jobba med?
    Sen får ni gärna säga nåt possitivt;)

    Sidan finns här: fairynails.se OBS! sidan ligger uppe live, om du råkar lägga en provbeställning eller nåt så kontakta mig så jag kan ta bort den…

    Mina små ursäkter för sånt som inte är klart…
    Vi har ingen snabbkassa än så länge, men hoppas kunna ordna en sådan framöver.
    Väntar även på Paysons modul till Prestashop fortfarande, den vi har nu känns lite b:ig…
    Loggan är inte klar från designern ännu, så den är lite tillfällig

    Tack på förhand
    /Frida

    #118496
    Plastskivor
    Deltagare

    tja.. att man behöver lösenord är ju en besvärande omständighet..

    #118497
    Solsken
    Deltagare

    Hoppsan, det är borta nu…

    #118563
    Mony
    Deltagare

    När jag gick in på sidan var bilden SWEAT HEARTS aktiv och jag fick en negativ känsla. Det kändes som om jag var inne i en Hello Kitty butik för tjejer från 3 år upp till 10-12. Din målgrupp “unga kvinnor” visste jag eftersom du skrivit det här innan jag gick in på sidan, men det rosa kändes inte seriöst utan bara plastigt och för rosa. Dessutom undrade jag vilka tjejer mellan 3 och 12 går in och beställer på en ehandelssida?

    Efter ett tag rullade flera header-bilder fram och då blev förstaintrycket en helt annan. Bilden STAMPING NAIL ART ger en helt annan känsla och känns mera riktat till kvinnor i alla åldrar. Siten känns med ens seriös och lite exklusiv.

    Mittenbilden, Prova på kit, satt jag en stund och tänkte på vad jag fick för känsla. Det känns som om jag kommit till Coops eller OBS! hemsida. Tråkig med andra ord och ganska intetsägande.

    Produkterna då? Din målgrupp är unga tjejer och nu vet jag ju inte vad du som är född på 80-talet anser är unga tjejer men jag som snart är 40 tycker unga tjejer är i yngre tonåren. Och då frågar jag mig: Köper dessa akryl och geléset? För mig är det återigen kvinnor som köper detta. Allt från 15 år till 90. Alltså passar den superrosa gilitterbilden inte alls.

    Sen en annan sak som gör mig konfunderad och det är dina priser. 119 kr för en hel burk gele känns otroligt billigt med tanke på att ett gele-nagel-set på nagelsalong kostar 650kr. Är det bara skit, tänker jag då? Jag kan ha fel givetvis. Men min erfarenhet säger mig att man får vad man betalar för. Kanske riktar sig siten även för kvinnor som driver egen nagelsalong?

    Så summan av kardemumman tycker jag det spretar åt för mycket håll. Mitt tips är att fundera på er typiska kund och hur denna ser ut, gå över utbud och design och försök få en helheltskänsla.

    #118772
    Darling
    Deltagare

    Lägg upp så att fyra nyheter visas. Nu är det två nyheter och två frågetecken. Eftersom ni har en rubrik “Erbjudanden” på första sidan så tycker jag att ni alltid ska ha något aktivt erbjudande. Har ni inga erbjudanden så bör inte rubriken visas.

    Jag tycker att namnet Fairynails bör stå bredvid den lilla älvan i headern så att folk som surfar förbi kommer ihåg sidans namn.

    Lycka till med shopen!

    #118846
    Annica
    Deltagare

    För att anses seriös, bör ditt organisations nummer finnas med under adressen. Även ett telefon nummer är ju bra att ha…kan man inte svara jämt kan man försöka att ha en telefon tid när kunderna kan ringa till butiken. Upplevs som seriöst och tryggt.

    Lycka till!

    #118865
    Solsken
    Deltagare

    Tack för era svar! Jag har fått mycket att tänka på som ska gås igenom, uppskattar att ni tar er tiden att kolla på sidan:)

    /Frida

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.