Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback på hemsida

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105073
    Jaxel
    Deltagare

    Har gjort mycket korrigeringar på senaste. Skulle uppskatta om ni gav lite go feedback. Om ni hittar brister etc. En sida som säljer posters och ramar :)

    Länk till startsidan: Tavlor

    Tack på förhand!

    #186426
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Hej,

    Jag är ärlig och hård med min korta analys, men menar gott för att du ska kunna kränga mer så ta det för vad det är eller skit i det helt enkelt.

    Ett hett tips är att först beställa på din egna sida en massa gånger och på mer eller mindre dom flesta produkterna innan du ber om åsikt om din hemsida. Du måste känna din hemsida utan och innantill anser jag innan du kan ta kritik om den, din första magkänsla brukar vara rätt. Men oavsett kommer här mina punkter efter några minuter på din hemsida:

    1. Otroligt seg laddningstid. Galet dålig.

    2. Man kan inte beställa alla produkter, katastrof enligt mig! Kommer upp följande meddelande: Non-existent changeset UUID.

    3. “Om oss”. Se över era bilder om “VÅR AMBITION”. Behöver du ha LÅGA PRISER, SNABB FRAKT, SNABB SERVICE, KUNDERNA I CENTRUM, SSL SÄKER HEMSIDA
    , TRYGG BETALNING MED KLARNA.
    Jag personligen hade velat klicka på respektive bild och se vad ni menar med detta, men det kan man inte. Sen tror du verkligen kunder förstår vad SSL säker hemsida är? Allt som inte kunder förstår leder till dåliga konverteringar, så sluta att lägga upp saker som inte leder till konverteringar = saker som saknar betydelse för kunderna är helt enkelt och saker som får kunderna att börja fundera och detta är en konverteringsdödare oavsett hur snygg en hemsida är!

    4. kontakt@tavlero.se är inte klickbar

    5. “Jobba hos oss!”. Ärligt talat, söker ni folk att anställda eller har ni bara sett detta på en större sida än er själva och kopierat?

    6. “Allmänna villkor” är tråkigt som det är, men otroligt viktigt att det är korrekt och det behöver inte bara framstå som en massa måsten fast det innehåller korrekta saker. En undran jag har är tex var reservationen för “färgåtervinning” är gällande bilderna på” hemsidan inte alltid är korrekt mot vad kunden får”, bara ett tips alltså på framtida returer.

    7. “Kundservice”. Klickar jag här så förväntar jag mig hitta kontaktuppgifter (mail eller telefon). Här hittar jag överst hur bra ni är, sen massa FAQ svar. Varför inte länka till “Kundcenter”?

    8. Längst ner på sidan står det “Grundades med en ambition att tillgodose”. Alltså lite mer text hade inte skadat (känns framtvingad text) och sen förtjänar denna “Vår story” sida en egen sida som inte är undangömd längst ner på en hörna.

    9. Jag saknar att kunna sortera mellan olika storlekar på ramar, färger. Samma sak med motiv på dina posters.

    10. Ta bort fraktfritt över 299 kr överst. Skriv iställer “Alltid billig frakt” eller något. Jag som kund vill inte ha frakt alls, men förstår att man behöver betala för det ibland men då ska man inte skylta med att man tar betalt för det hur som helst.

    11. “Klarna” står det överst. Alltså vad säger denna meningen? Menar du kanske “Säkra betalningar” så borde du skriva detta och inte “Klarna”.

    13. Se över produkttexten under dina produkter. Det behöver inte stå “Vill du veta mer om oss? Läs då mer om Tavlero på OM OSS” eller “För mer tavlor och tips! Följ oss på Instagram eller på Facebook” under produkterna. Varför ska kunderna köpa just denna produkten från dig? Tips är att läsa på Maxe – för mer copywriting. Hur trycks era posters? Med vilken skrivare etc. Denna texten behöver kanske inte ligga på “produktnivå” men kanske under en egen “sida” på hemsidan så folk förstår att “Beställer jag här får jag minsann en jäkligt bra kvalité”.

    14. 30 Dagars ångerrätt är bra

    15. Texten under nyhetsbrev är bra “Få 10% rabatt på ditt nästa köp om du prenumererar på vårt nyhetsbrev. Koden för rabatten står i bekräftelsemailet och på välkomst sidan.”

    16. Väldigt snygg och clean hemsida i övrigt, jag hade viljat handla om det inte vore för mina punkter ovan.

    Jag är tydlig, men detta är bara min åsikt men jag själv anser att detta är viktiga punkter som minskar konverteringsdödarna på din hemsida som jag i övrigt gillar rent designmässigt och som jag även tagit till mig lite själv för att utveckla mina egna hemsidor.

    Bra jobbat, men du har några meter kvar innan du får fett med pengar på ditt konto anser jag.

    #186427
    Jaxel
    Deltagare

    @Jimmy Öström 93785 wrote:

    Hej,

    Jag är ärlig och hård med min korta analys, men menar gott för att du ska kunna kränga mer så ta det för vad det är eller skit i det helt enkelt.

    Ett hett tips är att först beställa på din egna sida en massa gånger och på mer eller mindre dom flesta produkterna innan du ber om åsikt om din hemsida. Du måste känna din hemsida utan och innantill anser jag innan du kan ta kritik om den, din första magkänsla brukar vara rätt. Men oavsett kommer här mina punkter efter några minuter på din hemsida:

    1. Otroligt seg laddningstid. Galet dålig.

    2. Man kan inte beställa alla produkter, katastrof enligt mig! Kommer upp följande meddelande: Non-existent changeset UUID.

    3. “Om oss”. Se över era bilder om “VÅR AMBITION”. Behöver du ha LÅGA PRISER, SNABB FRAKT, SNABB SERVICE, KUNDERNA I CENTRUM, SSL SÄKER HEMSIDA
    , TRYGG BETALNING MED KLARNA.
    Jag personligen hade velat klicka på respektive bild och se vad ni menar med detta, men det kan man inte. Sen tror du verkligen kunder förstår vad SSL säker hemsida är? Allt som inte kunder förstår leder till dåliga konverteringar, så sluta att lägga upp saker som inte leder till konverteringar = saker som saknar betydelse för kunderna är helt enkelt och saker som får kunderna att börja fundera och detta är en konverteringsdödare oavsett hur snygg en hemsida är!

    4. kontakt@tavlero.se är inte klickbar

    5. “Jobba hos oss!”. Ärligt talat, söker ni folk att anställda eller har ni bara sett detta på en större sida än er själva och kopierat?

    6. “Allmänna villkor” är tråkigt som det är, men otroligt viktigt att det är korrekt och det behöver inte bara framstå som en massa måsten fast det innehåller korrekta saker. En undran jag har är tex var reservationen för “färgåtervinning” är gällande bilderna på” hemsidan inte alltid är korrekt mot vad kunden får”, bara ett tips alltså på framtida returer.

    7. “Kundservice”. Klickar jag här så förväntar jag mig hitta kontaktuppgifter (mail eller telefon). Här hittar jag överst hur bra ni är, sen massa FAQ svar. Varför inte länka till “Kundcenter”?

    8. Längst ner på sidan står det “Grundades med en ambition att tillgodose”. Alltså lite mer text hade inte skadat (känns framtvingad text) och sen förtjänar denna “Vår story” sida en egen sida som inte är undangömd längst ner på en hörna.

    9. Jag saknar att kunna sortera mellan olika storlekar på ramar, färger. Samma sak med motiv på dina posters.

    10. Ta bort fraktfritt över 299 kr överst. Skriv iställer “Alltid billig frakt” eller något. Jag som kund vill inte ha frakt alls, men förstår att man behöver betala för det ibland men då ska man inte skylta med att man tar betalt för det hur som helst.

    11. “Klarna” står det överst. Alltså vad säger denna meningen? Menar du kanske “Säkra betalningar” så borde du skriva detta och inte “Klarna”.

    13. Se över produkttexten under dina produkter. Det behöver inte stå “Vill du veta mer om oss? Läs då mer om Tavlero på OM OSS” eller “För mer tavlor och tips! Följ oss på Instagram eller på Facebook” under produkterna. Varför ska kunderna köpa just denna produkten från dig? Tips är att läsa på Maxe – för mer copywriting. Hur trycks era posters? Med vilken skrivare etc. Denna texten behöver kanske inte ligga på “produktnivå” men kanske under en egen “sida” på hemsidan så folk förstår att “Beställer jag här får jag minsann en jäkligt bra kvalité”.

    14. 30 Dagars ångerrätt är bra

    15. Texten under nyhetsbrev är bra “Få 10% rabatt på ditt nästa köp om du prenumererar på vårt nyhetsbrev. Koden för rabatten står i bekräftelsemailet och på välkomst sidan.”

    16. Väldigt snygg och clean hemsida i övrigt, jag hade viljat handla om det inte vore för mina punkter ovan.

    Jag är tydlig, men detta är bara min åsikt men jag själv anser att detta är viktiga punkter som minskar konverteringsdödarna på din hemsida som jag i övrigt gillar rent designmässigt och som jag även tagit till mig lite själv för att utveckla mina egna hemsidor.

    Bra jobbat, men du har några meter kvar innan du får fett med pengar på ditt konto anser jag.

    Bra att vara hård. Ska kolla igenom punkterna :) tack

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.