Jag hade önskat se varorna sorterade efter kategorier istället för tillverkare. Jag känner inte till majoriteten av de märken du säljer och om jag är på jakt efter en body, en klänning eller ett par strumpor så vet inte jag var jag ska leta och att då behöva gå igenom alla tillverkare gör att jag istället väljer en annan butik.
Jag ställdes inför just detta när jag öppnade min butik och jag har löst det genom att ha alla varor sorterade efter kategorier (i mitt fall stämplar och stämpeltillbehör) men att jag också har en rull-list där kunden direkt kan välja tillverkare. Skulle du ha så kan dina kunder direkt välja Maxomorra om det är deras kläder man är ute efter men jag inbillar mig att de allra flesta kunder inte vet vilket märke de vill ha utan mer vilken typ av vara.
Sedan får du lite annan feedback på köpet
Jag sitter på jobbet och på min skärm måste jag skrolla 2 cm i sidled för att se bannern till höger med Postenloggan och dina Kundtjänstuppgifter. Inget som stör jättemycket men lite irriterande är det.
Sedan hade jag funderat ett extra varv på e-postadressen om jag vore du. En live.se-adress är precis lika illa som en hotmail.com-adress, skaffa istället littlebloom.se, det ger ett mer seriöst intryck. Såg häromdagen ett företag bredvid min arbetsplats som smällt upp en stor seriös (och fin) skylt utanför sina lokaler, Turbo Resor tror jag de heter och adressen är något liknande turboresor(at)hotmail.com. Kommer jag att boka mina framtida resor där? Inte en chans.
Slutligen saknar jag ditt organisationsnummer i butiken.