Etiketter: 

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99976
    @nders
    Deltagare

    Är det fler än jag som har märkt att Fyndiq på sistone har börjat blivit lite hårdare i granskning av bilder, text osv?

    Det är väl bra inget att påpeka på det.

    Men nu har de stoppat en av mina produkter.

    “Just nu pågår en granskning av produkters reklamationsgrad Fyndiq. De produkter som har en hög reklamationsgrad kommer inte längre att ligga ute till försäljning på Fyndiq.se. “

    De hävdar att kunder påpekat att kvalitén inte duger.

    Kollade hur många jag har sålt. 975 st av den varan…. Har hört kanske 10 st som klagat och de har fått en ny produkt helt gratis.

    Så ca 960 nöjda kunder och 10 stycken som kommit tillbaka och anmärkt ngt och då fått en ny vara.

    Så tycker det låter som en låg grad. Men Fyndiq är ju inte direkt kända att stå på säljarens sida.

    #170018
    nathandlarentina
    Deltagare

    Det låter oroväckande lågt, 1% i reklamationer är ju inte mycket.
    Ser att ni säljer mobiltillbehör, vad ligger snitt reklamationsgraden på en genomsnittlig vara?

    Och alla handlare tar ju inte tillbaka varan från kunden och så att säga fysiskt bekräftar reklamationen, utan skickar helt enkelt bara ut en ny vara och låter den trasiga kasseras/efterskänkas. Då finns det även en hel del svinn (samt transportskador som inte är knytna till en enskild produkt) och säkerligen en del ren bluff i dessa obekräftade reklamationer som man som handlare genom Fyndiq ska drabbas ytterliggare av, då man i största möjliga serviceanda försökt att förenkla för kunden genom att direkt skicka ut en ny vara.

    Kan en handlare se aktuell reklamationsgrad på en produkt som är till salu?

    #170019
    DSbeauty
    Deltagare

    Har du kontaktad fyndiq?

    Sent from my RM-821_eu_sweden_235 using Tapatalk

    #170024
    @nders
    Deltagare

    Yes, nu har jag fått svar:

    Hej på er,

    Vi har idag kontaktat er gällande vissa av era produkter som haft en hög reklamationsgrad och därför blockerats för försäljning.

    En del av er handlare har då tagit fram egna siffror över reklamationsgraderna varför vi tittat närmare på de data som vårt beslut att blocka vissa produkter grundats på.
    I samband med detta har det tyvärr visat sig att vissa av siffrorna, precis som ni själva påpekat, varit missvisande.

    Framöver kommer vi att se över den data som samlas in ytterligare en gång så att detta inte inträffar igen då det absolut inte är rättvist mot er handlare.

    Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för att vissa av era produkter felaktigt tagits bort från hemsidan och kommer givetvis att se till att de avblockeras igen. Produktens historik som påverkar rankingen i listningen påverkas inte av detta.

    Om ni har frågor eller funderingar kring det inträffade är ni, som alltid, varmt välkomna att kontakta handlarsupporten på handlare@fyndiq.se.

    Önskar er en trevlig kväll!

    Snälla hälsningar,
    Terésa

    #170025
    @nders
    Deltagare

    Så nu ska de se över sina rutiner. Tur att de lyssnar ibland ;)

    #170027
    Magnus
    Deltagare

    Fyndiq är generellt sätt bra på att lyssna på åsikter och ta till sig.
    Syftar då på kontaktpersonerna, de som granskar följer bara en mall slavisk.

    #170033
    nathandlarentina
    Deltagare

    Fyndiq borde ändå visa offentligt vilka krav som ställs på reklamationsgrader så att handlare har något att förhålla sig till. 10 reklamationer av 975 var uppenbarligen tillräckligt för att varningssystemen skulle slå till… 10/975 låter i mina öron ganska litet.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.