Som många säkert sett så har google nu fasat ut Keyword Tool (jag kan inte hitta det iaf) för att satsa på keyword planner som man ju behöver vara inloggad på sitt AdWords-konto för att använda.
Det jag noterade är att skillnaden i uppskattning av trafik är väldigt stor. På några sökord som genom Keyword Tool fått ~1000 sökningar i månaden får jag nu bara runt 50 m Planner. Någon insatt som kan förklara varför eller vad google gjort i sin beräkning för att den skillnaden ska uppstå?
Stämmer, 23 augusti så tog man bort Keyword Tool helt och hållet.
Den nya, Keyword Planner, visar endast exact matchning på ordet/frasen du skrivit, det går inte längre att få fram data för broad eller phrase. Siffrorna du får är numera ett medeltal (antalet sökningar per år/12månader), förut visade den för senaste månaden.
Den visar även för alla devices i dagsläget, alltså desktop till mobile. Så du får helt andra siffror än vad Keyword Tool har visat.
Google har gjort förändringen i samband med lansering av Enhanced Campaigns (förbättra kampanjer), om det är bra eller dåligt får du avgöra själv
Stämmer, 23 augusti så tog man bort Keyword Tool helt och hållet.
Den nya, Keyword Planner, visar endast exact matchning på ordet/frasen du skrivit, det går inte längre att få fram data för broad eller phrase. Siffrorna du får är numera ett medeltal (antalet sökningar per år/12månader), förut visade den för senaste månaden.
Den visar även för alla devices i dagsläget, alltså desktop till mobile. Så du får helt andra siffror än vad Keyword Tool har visat.
Google har gjort förändringen i samband med lansering av Enhanced Campaigns (förbättra kampanjer), om det är bra eller dåligt får du avgöra själv
Sent tack för svar!
Författare
Inlägg
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.