Hej,
jag tänkte beskriva en situation som ni säkert varit ute för i förhoppningen att få bra tips på hur den kan hanteras på ett bra sätt.
Vi har en kund som beställt och fått sin vara. Kunden har valt faktura (Svea WebPay i vårt fall) som betalning.
Problemet är att kunden beställt fel vara och vill returnera den. Kunden har bet om retursedel osv via hemsidan och allt är ok.
Vi väntar nu på att kunden ska skicka tillbaka sina varor. Samtidigt har Svea en faktura hos sig som eventuellt kommer att förfalla till betalning innan vi tagit emot varorna. Vi vill gärna slippa en situation med påminnelseavgifter och en missnöjd kund.
Frågan är då: hur gör vi för att inte riskera tråkigheter för varken kunden eller oss? Att ta bort fakturan känns inte bra för då försvinner den, men vi vill heller inte låta den ligga så att kunde får en påminnelse.
Vi skulle kunna ta bort den för att senare skapa en ny om varorna inte kommer, men jag antar att vi i så fall får betala 2 gånger för Sveas tjänster?
Finns det något bättre sätt?