Någon som har någon idé om vad jag ska göra för att råda bot på min situation?
Jag använder idag Klarna checkout och råkade tyvärr ut för situationen att Klarna markerar att de gjort en utbetalning men jag och min bank kan inte se en utbetalning. Med andra ord har betalningen fastnat hos Klarna. Jag påpekar detta, direkt, den 13 juni alltså tre dagar efter att utbetalningen skall ha varit hos mig. Får då svaret att det kan ta lite längre tid, bara vänta. Återkommer två dagar efter det, får svaret, de kommer vänta. Hör av mig riktigt förbannad två dagar senare och får svaret vi ska kolla på det. Hör av mig två dagar senare och får svaret, va? Du har fått en utbetalning den 10 juni. Jag berättar att så inte är fallet och personen i fråga lägger ett ärende till ekonomiavdelningen. Ringer dem i tisdags, får svaret att man ska “lyfta detta till en högre instans” så att jag får bättre återkoppling. Ringer dem idag eftersom jag fortfarande inte hört någonting. “ärendet är pågående” är det enda jag får svar på.
Nu har de dessutom slutat att besvara mina andra frågor. Känns lite som att man har blivit blåst och får ta dessa läropengar och göra rätt nästa gång. Men i detta fallet är det ju Klarna, ett stort företag som har blåst mig, så oavsett måste man ju kunna få tillbaka sina pengar på något vis? Det är ju en sak om det var ett callcenter på Malta man hade att göra med.