Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Har öppnat min tredje butik häromdagen, feedback uppskattas.

Visar 10 inlägg - 31 till 40 (av 52 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #145676
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Parvelito 44841 wrote:

    Jag tror inte du behöver bry dig så mycket om att påpeka att du är seriös med loggor och certifieringar, pengarna för de produkter du säljer är för de flesta människor försumbara. Däremot gäller det nog mer att visa att du vet vad du håller på med och att den produkt du säljer verkligen håller vad den lovar. Och när man sedan väl bestämt sig så finns det inga tvivel kvar, utan då skall det gå snabbt som aldrig förr att beställa.

    Om du inte kan prata telefon, så ta bort telefonnumret. Folk blir bara arga om de inte kommer fram (Jag hade en person som ringde mig 8 ggr på två timmar när jag satt i ett möte). Och istället för att göra kunderna besvikna när du inte lyckas svara på deras mail inom några minuter är det bättre att bara skriva att man svarar snabbt, utan att kvantifiera tiden.

    Ja, att vara duktig och kunnig inom sitt område är ett bra kvalitets- och seriositetsmärke, i alla fall för mig.

    Telefonnummer tycker jag att man ska ha, kan man inte svara i telefonen själv så finns det eleganta lösningar på det “problemet”.

    Telefonsvarare är en lösning.

    #145677
    jonthee
    Deltagare

    Raderat med hänsyn till ev. försäljning.

    #145678
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Men snälla, telefonsvarare:eek:

    Av 1000 samtal har jag 1st som pratar in på vår telefonsvarare.

    Hur ofta pratar ni själva in på en telefonsvarare?

    Kan du inte svara i telefon så finns det bara ett alternativ tycker jag, plocka bort den.

    Sen kan folk säga att man kan ha något företag som kan svara till en, men har du inte tid att svara i telefon hur ska du ha tid att ringa upp alla kunderna?

    #145679
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Jimmy Öström 44846 wrote:

    Men snälla, telefonsvarare:eek:

    Av 1000 samtal har jag 1st som pratar in på vår telefonsvarare.

    Hur ofta pratar ni själva in på en telefonsvarare?

    Kan du inte svara i telefon så finns det bara ett alternativ tycker jag, plocka bort den.

    Sen kan folk säga att man kan ha något företag som kan svara till en, men har du inte tid att svara i telefon hur ska du ha tid att ringa upp alla kunderna?

    Vill jag bli uppringd så talar jag in ett meddelande. Om jag inte vill bli uppringd och har möjlighet att ringa upp lite senare så talar jag inte in ett meddelande.

    Svar nog? ;)

    Det är helt upp till er att ta bort telefonnummer och möjlighet för kunden att kontakta er via telefon. Personligen tycker jag att det ser suspekt ut när det inte finns ett telefonnummer.

    Ska man ha en bra kundservice och vårda sina kunder så måste man, hur ogärna man än vill, faktiskt ringa upp kunderna.

    Och är det så många kunder som ringer så kanske man ska jobba fram en omfattande och uttömmande FAQ… eller dedicera en person till kundtjänst.

    #145680
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Vill man inte ringa upp kunder har man inget telefonnummer.

    Har man inte tid att svara i en telefon kommer man inte ha tid att ringa upp kunderna.

    Jag har gjort undersökning på detta och av 1000 kunder är det 1st som pratar in på vår telefonsvarare.

    Av 1000 kunder är det ca 20% som ringer många gånger trots att ingen svarar.

    Så jag anser att svaret är enkelt, kan man inte svara ska man inte ha en telefon och har man ändå en telefon kommer kunderna bli mer irriterande än om man inte hade haft en telefon.

    @Per Nilsson 44847 wrote:

    Ska man ha en bra kundservice och vårda sina kunder så måste man, hur ogärna man än vill, faktiskt ringa upp kunderna.

    #145681
    Per Nilsson
    Deltagare

    Jag tycker att du har fel.

    Har man en sådan anstormning av telefonsamtal så kanske man för det första ska se över varför folk ringer och försöka att hitta en alternativ lösning.

    Är det köpande kunder som ringer för att köpa så har man ett härligt och angenämt problem och då får man se till att lösa det på bästa möjliga sätt.

    @Jimmy Öström 44849 wrote:

    Vill man inte ringa upp kunder har man inget telefonnummer.

    Har man inte tid att svara i en telefon kommer man inte ha tid att ringa upp kunderna.

    Jag har gjort undersökning på detta och av 1000 kunder är det 1st som pratar in på vår telefonsvarare.

    Av 1000 kunder är det ca 20% som ringer många gånger trots att ingen svarar.

    Så jag anser att svaret är enkelt, kan man inte svara ska man inte ha en telefon och har man ändå en telefon kommer kunderna bli mer irriterande än om man inte hade haft en telefon.

    #145682
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Ja och jag anser att du har fel.

    Nej det är inget angenämt problem, det är ganska lätt och enkelt att tro detta om man inte varit i samma läge.

    Men det är upp till var och en, för mig spelar det ingen roll om vi tappar några eller flera ordrar i månaden för att vi inte har telefon. Anser våra kunder att vi har sämre service för vi inte har telefon så får dom tycka det (jag vet i övrigt vad våra kunder tycker om vår support). Vi har helt enkelt inte tid att svara i telefonen och som jag ser det kommer jag aldrig införa telefon igen på någon av våra hemsidor.

    Så när man kommer till ett läge där man helt enkelt inte har tid att svara i en telefon eller vill lägga pengar på att anställa för att någon ska svara i telefonen så plockar man bort telefonen.

    Men något angenämt problem håller jag inte med om att det är, livet blir inte alltid enklare ju mer man säljer fast att det “på pappret” kanske ser bra ut;)

    @Per Nilsson 44850 wrote:

    Jag tycker att du har fel.

    Har man en sådan anstormning av telefonsamtal så kanske man för det första ska se över varför folk ringer och försöka att hitta en alternativ lösning.

    Är det köpande kunder som ringer för att köpa så har man ett härligt och angenämt problem och då får man se till att lösa det på bästa möjliga sätt.

    #145683
    banane
    Deltagare

    Jag funderar lite på det här med organisationsnummer, telefonnummer och hela den biten. Kan det vara så att “vi” på forumet är något yrkesskadade och lägger för stor vikt vid dessa delar?
    Jag tror inte någon i min bekantskapskrets kollar om det finns orgnr eller telefonnummer innan dom beställer varor när det handlar om summor under 500 :-.
    Skulle jag handla ett stift av dig för 299 :- så skulle jag värdera ett snabbt svar på mailen om jag har svårt att veta vilket stift jag ska beställa högre än ett telefonnummer. Har nog aldrig ringt en butik jag handlat av på nätet av vad jag minns.

    När det handlar om dyrare artiklar som hifi, hemmabio, datorer osv så är det ju dock självklart en helt annan nivå av fakta man vill ha om företaget innan man betalar in flera tusen i förskott.
    Kanske blev lite ot men ur mitt perspektiv så tycker jag gott du kan stryka ditt mobilnummer från “om oss”, ser inte alls vad det gör för nytta.
    Skaffa hellre en boxlåda där du uppger din företagsadress isåfall tycker jag :)
    Nu kanske jag blir fullständigt nermobbad här men det får jag ta isåfall :)

    #145684
    jonthee
    Deltagare

    Raderat med hänsyn till ev. försäljning.

    #145688
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Nej klart vi här inne är yrkesskadade.

    Klart att det bästa och säkert konverterar det bäst med både mejl och telefonnummer. org nummer kan jag inte förstå att man inte vill sätta ut, men spelar säkert (tyvärr) inte större roll för dom flesta kunderna som aldrig tittar på detta.

    Men bara för att det konverterar bäst att kunderna kan ringa till en kanske detta inte är bäst i slutändan ändå. För min personliga del struntar jag i detta och har valt att ta bort telefonnummer från vår sidan.

    @banane 44852 wrote:

    Jag funderar lite på det här med organisationsnummer, telefonnummer och hela den biten. Kan det vara så att “vi” på forumet är något yrkesskadade och lägger för stor vikt vid dessa delar?
    Jag tror inte någon i min bekantskapskrets kollar om det finns orgnr eller telefonnummer innan dom beställer varor när det handlar om summor under 500 :-.
    Skulle jag handla ett stift av dig för 299 :- så skulle jag värdera ett snabbt svar på mailen om jag har svårt att veta vilket stift jag ska beställa högre än ett telefonnummer. Har nog aldrig ringt en butik jag handlat av på nätet av vad jag minns.

    När det handlar om dyrare artiklar som hifi, hemmabio, datorer osv så är det ju dock självklart en helt annan nivå av fakta man vill ha om företaget innan man betalar in flera tusen i förskott.
    Kanske blev lite ot men ur mitt perspektiv så tycker jag gott du kan stryka ditt mobilnummer från “om oss”, ser inte alls vad det gör för nytta.
    Skaffa hellre en boxlåda där du uppger din företagsadress isåfall tycker jag :)
    Nu kanske jag blir fullständigt nermobbad här men det får jag ta isåfall :)

Visar 10 inlägg - 31 till 40 (av 52 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.